ОСОБЛИВОСТІ СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ СВІТОВОГО ТА НАЦІОНАЛЬНИХ РИНКІВ ІНДУСТРІЇ МЕДІА ТА ЕНТЕРТЕЙМЕНТУ В СУЧАСНИХ УМОВАХ

  • Баула О.В. Луцький національний технічний університет
  • Саржан Ю.О. Луцький національний технічний університет
Ключові слова: медіа, ентертеймент, індустрія медіа та ентертейменту, світовий ринок послуг, виробничий кластер

Анотація

В сучасному світі поняття медіа та ентертейменту є широковідомими та часто вживаними термінами. Найчастіше, зсилаючись на них, ми апелюємо до виробництва музики, ТБ або кінематографу. Проте над фактичним змістом цих понять пересічний споживач не замислюється. В контексті ринкового виробництва, поняття ентертейменту, як людської діяльності, поєднують з медіа індустрією, утворюючи комплексну індустрію медіа та ентертейменту (ІМЕ), яка є явищем, що постійно зростає та розвивається.

Перспективність ІМЕ, як галузі національного виробництва з високим інноваційним, інвестиційним та споживчим потенціалом, «притягує погляди» не лише власників великих світових компаній, але і урядів.

Природні особливості галузі обумовлені високим ступенем інтегрованості понять «медіа» та «ентертейменту», які виступають водночас взаємними доповненнями та елементами одне одного. Критичним аспектом, що відрізняє сучасну ІМЕ, як індустрію, від її історичних попередників, є критерій комерційної спрямованості.

У статті досліджено особливості формування та трактування внутрішньої структури індустрії медіа та ентертейменту (ІМЕ). Проаналізовано особливості послуг ІМЕ, як продукту, що реалізується спеціалізованому ринку. Досліджено передумови кластеризації ІМЕ в межах національного ринку, зокрема виділено об’єктивні та іманентні для даної галузи виробництва фактори. А також проаналізовано приклад кластеризованого національного ринку ІМЕ, виділено слабкі та сильні сторони подібної форми організації даної галузі.

У статті обґрунтовано доцільність кластерної організації виробництва послуг ІМЕ в межах національного ринку, а також запропоновано комплексне трактування дефініції «індустрії медіа та ентертейменту», зважаючи на особливості поведінки споживача та організації виробничого процесу в умовах даного ринку.

Біографії авторів

Баула О.В., Луцький національний технічний університет

к.е.н., доцент

Саржан Ю.О., Луцький національний технічний університет

студентка

Посилання

1. US Edition: Entertainment & Media Outlook 2020-2024. PWC US. URL: https://www.pwc.com/us/en/industries/tmt/library/global-entertainment-media-outlook.html (accessed: 13.12.2020).
2. The Global Media and Entertainment (M&E) industry outlook 2020. Televisory. URL: https://www.televisory.com/blogs/-/blogs/the-global-media-and-entertainment-m-e-industry-outlook-2020 (accessed: 13.12.2020).
3. Media And Entertainment Industry Overview. Vault. URL: https://www.vault.com/industries-professions/industries/media-and-entertainment (accessed: 13.12.2020).
4. Robert A. Stebbins The Sociology of Entertainment. URL : https://www.researchgate. net/publication/259503018_The_Sociology_of_Entertainment. (accessed: 13.12.2020).
5. Е. Fromm. Maty abo buty? Knyzhkovy Klub «Klub Simeinoho Dozvil’ia». Pereklad H. V. Yanivs’ka. 2020. 304p. [in Ukrainian].
6. JAPAN STANDARD INDUSTRY CLASSIFICATION VER 13 OCTOBER 2013. URL: https://www.eu-japan.eu/sites/default/files/imce/government_procurement/8-a-i-12_jsic_list.docx (accessed: 13.12.2020).
7. Rafael Antonio Pineda. Uta no Prince-sama Film Earns 1.72 Billion Yen After 17 Weeks. Anime News Network. URL: https://www.animenewsnetwork.com/news/2019-10-09/uta-no-prince-sama-film-earns-1.72-billion-yen-after-17-weeks/.152041 (accessed: 13.12.2020).
8. Content Industry Current Status and Direction of Future Development METI. Ministry of Economy, Trade and Industry of Japan. URL: https://www.meti.go.jp/english/policy/mono_info_service/content_industry/pdf/20160329001.pdf (accessed: 13.12.2020).
9. Global Music Report. The Industry in 2019. IFPI URL: https://www.ifpi.org/wp-content/uploads/2020/07/Global_Music_Report-the_Industry_in_2019-en.pdf (accessed: 13.12.2020).
10. Global Music Report. The Industry in 2018. IFPI URL: https://www.cudisco.org/pdf/GLOBAL-MUSIC%20REPORT-2019.pdf 2018 (accessed: 13.12.2020).
11. Statistics Trends. The Recording Undustry of Jaoan in 2017. RIAJ. URL: https://web.archive.org/web/20180618052745/https://www.riaj.or.jp/riaj/open/open-record!file?fid=1638 2017 (accessed: 13.12.2020).
12. Statistics Trends. The Recording Undustry of Jaoan in 2016. RIAJ. URL: https://web.archive.org/web/20170808064127/http://www.riaj.or.jp/riaj/open/open-record!file?fid=1474 2016 (accessed: 13.12.2020).
13. Statistics Trends. The Recording Undustry of Jaoan in 2015. RIAJ. URL: https://web.archive.org/web/20170724054057/http://www.riaj.or.jp/riaj/open/open-record!file?fid=13812015 (accessed: 13.12.2020).
14. Abema TV. Official site. URL: https://abema.tv/ (accessed: 13.12.2020).
Опубліковано
2021-02-24
Як цитувати
Баула О.В., & Саржан Ю.О. (2021). ОСОБЛИВОСТІ СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ СВІТОВОГО ТА НАЦІОНАЛЬНИХ РИНКІВ ІНДУСТРІЇ МЕДІА ТА ЕНТЕРТЕЙМЕНТУ В СУЧАСНИХ УМОВАХ . Економічний форум, 1(1), 12-21. https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2021-1-2
Розділ
СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО І МІЖНАРОДНІ ЕКОНОМІЧНІ ВІДНОСИНИ