ФАКТОРИ УСПІХУ МІЖНАРОДНИХ СТРАТЕГІЧНИХ АЛЬЯНСІВ У ІТ-СФЕРІ В УМОВАХ ПОШИРЕННЯ COVID-19

  • Кривов’язюк І.В. Луцький національний технічний університет
Ключові слова: стратегічний альянс, витрати ІТ, ринок інформаційно-комунікаційних технологій, видова класифікація факторів успіху міжнародних стратегічних альянсів, COVID-19

Анотація

Міжнародний бізнес в ІТ-сфері займає все більшу й більшу частку світового ринку, значною мірою завдячуючи розвитку міжфірмової інтеграції, формуванню міжнародних стратегічних альянсів. Реалізація міжгалузевих інноваційних проєктів, формування нових умов взаємодії держав і бізнесу, технологічна інтеграція науки та виробництва дозволяють успішно долати бар’єри економічних блоків і  кордони країн, освоювати нові міжнародні ринки збуту.

В науковій статті було вирішене складне завдання – здійснити видову класифікацію факторів успіху міжнародних стратегічних альянсів у ІТ-сфері в умовах поширення COVID-19. Незважаючи на значну кількість публікацій, присвячених проблематиці формування та розвитку міжнародних стратегічних альянсів, її розкривали частково, визначаючи предметну суть стратегічних альянсів, організаційно-правові умови їх формування, переваги й недоліки створення, особливості управління. Зовсім не вирішеною така проблематика постала для сучасних умов – поширення COVID-19. Й не менш важливим є визначення факторів, які сприяють успіху стратегічних альянсів на міжнародних ринках.

Здійснений в роботі аналіз наявної динаміки та прогнозування світових витрат на ІТ в період 2020–2022 рр. виявив значне підвищення інтересу до секторів ІТ-бізнесу в умовах поширення COVID-19, формування сприятливих умов для інвестування в продукти програмного бізнесу, порівняно з тим, як більшість компаній світу все ще зазнають скорочення доходів. Це, безумовно, підкреслює вагомість вивчення факторів, що сприяли виявленим тенденціям розвитку ІТ-бізнесу і ролі в цьому міжнародних стратегічних альянсів, частка компаній яких становить близько 20% загальної їх кількості.

В ході дослідження факторів впливу на формування та розвиток міжнародних стратегічних альянсів у ІТ-сфері, було визначено такі, що найбільшою мірою сприяли їх успіху в умовах поширення COVID-19. Здійснена видова класифікація таких факторів на основі наступних класифікаційних ознак їх поділу на внутрішні і зовнішні фактори мотивування створення та розвитку міжнародних стратегічних альянсів: за відмінностями у партнерських відносинах і організаційній культурі, за ступенем суміжності полей бізнесу, за ступенем суміжності управління, за можливостями досягнення синергетичного ефекту, за характером дій з боку керівни­цтва, за економічною ситуацією в світі, за ступенем технологічного розвитку країн, за політичною ситуацією в світі. Рекомендований теоретико-методичний підхід взаємопов’язує та взаємодоповнює внутрішні та зовнішні фактори мотивування створення та розвитку міжнародних стратегічних альянсів у ІТ-сфері.

Практичне значення дослідження полягає в необхідності врахування визначених внутрішніх і зовнішніх факторів мотивування створення та розвитку міжнародних стратегічних альянсів у ІТ-сфері з метою виявлення ступеня їх впливу динаміку витрат і доходів ІТ та отримання більш достовірних результатів прогнозування їх зміни на майбутнє.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Кривов’язюк І.В., Луцький національний технічний університет

к.е.н., професор

кафедри підприємництва, торгівлі та логістики

https://orcid.org/0000-0002-8801-4700

Посилання

Kryvovyazyuk I.V. Innovatsiyna ekonomika. Kyyiv: Kondor-Vydavnytstvo, 2016. 384 p. [in Ukrainian].

Duhinets' H., Nizheyko K. Mizhnarodni tekhnolohichni al'yansy: spivpratsya kompaniy v IT-sferi. Zovnishnya torhivlya: ekonomika, finansy, pravo – Foreign trade: economics, finance, law, 2020, no. 6, pp. 35–47. [in Ukrainian].

Nizheyko K. Mizhnarodni tekhnolohichni al'yansy v IT-sferi. Zovnishnya torhivlya: ekonomika, finansy, pravo – Foreign trade: economics, finance, law, 2021, no. 3, pp. 52–63. [in Ukrainian].

Habrelyan A.Yu. Osoblyvosti funktsionuvannya mizhnarodnykh stratehichnykh al'yansiv v IT-sferi. Pravovi systemy – Legal systems, 2018, no. 1/2, pp. 469–478. [in Ukrainian].

Morozova I.V., Chernova O.V. Stratehichni al'yansy yak fenomen hlobal'noyi ekonomiky. Pryazovs'kyy ekonomichnyy visnyk – Priazovsky Economic Bulletin, 2020, no. 1 (18), pp. 14–19. [in Ukrainian].

Maksymenko I.Ya., Yefimova M.O. Osoblyvosti formuvannya stratehichnykh al'yansiv na mizhnarodnomu ta ukrayins'komu rynkakh. Efektyvna ekonomika, 2019, no. 12. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7485 (accessed 10.09.2021). [in Ukrainian].

Kasych A.O., Chumachenko Yu.V. Mizhnarodni tekhnolohichni al'yansy yak chynnyk rozvytku konkurentnykh perevah pidpryyemstva. Ekonomika i suspil'stvo, 2017, no. 13, pp. 78–83. Available at: https://economyandsociety.in.ua/journals/13_ukr/13.pdf (accessed 11.09.2021). [in Ukrainian].

Orlov V.M., Petrashevs'ka A.D., Drahan K.Yu., Statirova K.V. Faktory formuvannya stratehichnykh al'yansiv. Biznes Inform – Business Inform, 2019, no. 12, pp. 76–81. [in Ukrainian].

Shevchenko M.M., Nazarova T.Yu., Dons'ka Yu.A. Osoblyvosti upravlinnya pidpryyemstvom u skladi mizhnarodnoho stratehichnoho al'yansu. Visnyk NTU «KhPI». Ekonomichni nauky – Bulletin of NTU "KhPI". Economic sciences, 2020, no. 5, pp. 72–75. [in Ukrainian].

Kryvovyazyuk I.V., Lipych V.S. Suchasni informatsiyni tekhnolohiyi lohistychnoho zabezpechennya innovatsiynosti pidpryyemstva. Materialy vseukrayins'koyi naukovo-praktychnoyi internet-konferentsiyi «Marketynh v umovakh rozvytku tsyfrovykh tekhnolohiy». Luts'k, 2018, рр. 229–231. [in Ukrainian].

Strilchuk R.M., Kryvovyazyuk I.V.Market of information and communication technologies and place of Ukraine in it. Ekonomichnyy forum – Economic forum, 2017, no. 2, pp. 152–157. [in Ukrainian].

Imad Fouad Khalid Masoud, Buzovich A.I., Vladimirova I.G. Factors of Success and Failures of International Strategic Alliance. Advances in Economics, Business and Management Research, 2019, Vol. 119, pp. 32–37.

Čirjevskis A. Exploring Critical Success Factors of Competence-Based Synergy in Strategic Alliances: The Renault–Nissan–Mitsubishi Strategic Alliance. J. Risk Financial Manag., 2021, Vol. 14, 385. doi: 10.3390/jrfm14080385.

Drewniak R. Strategic Alliance and Process Innovation: The Moderating Role of the Alliance Duration and the Firm Size. In Bichler-Ripfel, H., Kragulj F. (eds.) Building Future Competences. Challenges and Opportunities for Skilled Crafts and Trades in the Knowledge Economy, 2020, Vol. 2, pp. 74–93.

Drewniak R., Karaszewski R. Diffusion of knowledge in strategic alliance: empirical evidence. Int Entrep Manag J, 2020, vol. 16, pp. 387–416. doi: 10.1007/s11365-019-00589-2.

Fatehi K., Choi J. International Strategic Alliance, Springer Texts in Business and Economics. International Business Management, 2019. Edition 2. Сhapter 7, pp. 217–239.

Li C., Reuer J.J. The impact of corruption on market reactions to international strategic alliances. Journal of International Business Studies, 2021. doi: 10.1057/s41267-021-00404-7.

Tjemkes B., Vos P., Burgers K. Strategic Alliance Management. 2nd Edition. London, Routledge, 2017. 440 р.

Navigating the rising tide of uncertainty. 23rd Annual Global CEO Survey / 2020 PwC. URL: https://www.pwc.com/gx/en/ceo-survey/2020/reports/pwc-23rd-global-ceo-survey.pdf.

Gartner Forecasts Worldwide IT Spending to Grow 9% in 2021. Technology Spending Enters a New Build Budget Phase. STAMFORD, Conn., July 14, 2021. Press Release / 2021 Gartner, Inc. URL: https://www.gartner.com/en/newsroom/press-releases/2021-07-14-gartner-forecasts-worldwide-it-spending-to-grow-9-percent-2021.

Опубліковано
2021-11-24
Як цитувати
Кривов’язюк І.В. (2021). ФАКТОРИ УСПІХУ МІЖНАРОДНИХ СТРАТЕГІЧНИХ АЛЬЯНСІВ У ІТ-СФЕРІ В УМОВАХ ПОШИРЕННЯ COVID-19. Економічний форум, 1(4), 20-27. https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2021-4-3
Розділ
ЕКОНОМІЧНА ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ДУМКИ