НАПРЯМКИ ДОСЛІДЖЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТУРИСТИЧНИХ ДЕСТИНАЦІЙ

  • Дащук Юлія Луцький національний технічний університет
Ключові слова: конкурентоспроможність, туризм, туристична дестинація, сфера послуг, індустрія гостинності

Анотація

У статті обґрунтовано важливість дослідження сектору туризму, як головної рушійної сили економічного розвитку, глобального зв’язку та інструменту створення нових робочих місць. У роботі актуалізовано значення туристичних дестинацій, як первинної ланки розвитку індустрії гостинності, яка залучає туристів, активізує туристичний комплекс країни, характеризується наявністю системи обслуговування для забезпечення потреб туристів та обумовлена певним рівнем конкурентоспроможності. Виходячи з цього, у роботі конкурентоспроможність туристичних дестинацій визначається як ключовий аспект для урядів і професіоналів індустрії гостинності, які прагнуть отримати конкурентну перевагу в глобальній індустрії туризму, що постійно змінюється.

У роботі акцентовано увагу на необхідності формування комплексної системи показників оцінки конкурентоспроможності туристичних дестинацій. Автором акцентовано увагу на глобальних індексах конкурентоспроможності, зокрема виокремлено основні відмінності Індексу конкурентоспроможності подорожей і туризму та Індексу розвитку подорожей і туризму, представлено індикатори, які лягли в основу дослідження останнього. У роботі проведено комплексний опис блоків дослідження конкурентоспроможності туристичних дестинацій, серед яких: «Travel and tourism sustainability», «Travel and tourism policy and enabling conditions», «Infrastructure», «Travel and tourism demand drivers» , «Enabling Environment». Описані в роботі показники конкурентоспроможності можуть стати, з одного боку, базою для аналізу та формування системи конкурентних переваг туристичних дестинацій, а з іншого - основою для формування політик сталого розвитку туризму.

Автором зазначається, що сектор туризму може виступати, як напрямок та можливість для диверсифікації економіки та створення конкурентоспроможних ринків. Так, при ефективному управлінні, ланцюжки створення доданої вартості можуть збільшити попит на існуючі та нові продукти та послуги у сфері туризму, що позитивно впливатиме на фінансову спроможність населення та розвиток туристичних регіонів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Дащук Юлія, Луцький національний технічний університет

к.е.н., доцент

https://orcid.org/0000-0001-6394-017X

yli2204@ukr.net

 

Посилання

1. Economic Impact Reports. Travel & Tourism Economic Impact. URL: https://wttc.org/research/economic-impact (Last accessed: 03.01.2023).
2. Travel & Tourism Development Index 2021: Rebuilding for a Sustainable and Resilient Futureю. URL: https://www.weforum.org/reports/travel-and-tourism-development-index-2021 (Last accessed: 11.01.2023).
3. Matviychuk L. & Daschuk Yu. (2022). Evropeyskiy vektor stalogo rozvitku industriyi gostinnosti Ukrayini. Ekonomika ta suspilstvo, (45). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-45-28 [in Ukrainian].
4. Daschuk Yu. (2022). Konkurentospromozhnist industrii hostynnosti: stan, perspektyvy, rishennia. Tovaroznavchyi visnyk, Vypusk 16, 263-273. https://doi.org/10.36910/6775-2310-5283-2023-17-22
Опубліковано
2023-05-23
Як цитувати
Дащук Юлія. (2023). НАПРЯМКИ ДОСЛІДЖЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТУРИСТИЧНИХ ДЕСТИНАЦІЙ . Економічний форум, 1(2), 11-17. https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2023-2-2
Розділ
ЕКОНОМІКА