СКЛАДОВІ БРЕНДИНГУ ТА ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ЇХ РЕАЛІЗАЦІЇ

  • Олег Ковальчук Луцький національний технічний університет
Ключові слова: маркетинг, бренд, брендинг, стратегія брендингу, складові бренди ну, етапи брендингу, штучний інтелект

Анотація

У статті розглянуто питання складових брендингу та застосування технологій штучного інтелекту в їх реалізації. Встановлено, що розробка та реалізація ефективної стратегії брендингу є одним з провідних завдань маркетингової діяльності. Це завдання не втрачає своєї актуальності вже тривалий час, а у зв’язку з розвитком нових цифрових технологій та формуванням цифрової економіки набуває нових викликів. Констатовано, що цифрові інструменти та технології відкривають нові можливості для фахівців у сфері маркетингу, в тому числі і у питаннях брендингу. Такими новими можливостями є як нові канали та нові прийоми комунікації, так і нові технології, які можуть використовувати маркетологи у своїй роботі. Зокрема, чимало уваги зараз привертають до себе технології, пов’язані із застосуванням штучного інтелекту. Узагальнено дослідження складових брендингу та виділено такі основні його етапи: аналіз ринку та аудиторії, створення бренду, розробка стратегії бренду, комунікація бренду, управління брендом. Наголошено, що окремої уваги потребує питання реалізації вказаних складових брендингу в умовах активного формування цифрових інформаційно-комунікаційних інструментів, розвитку нейромереж та пов’язаних з ними технологій штучного інтелекту, адже вони обумовлюють суттєві зміни на різних етапах брендингу, формуючі як додаткові виклики та перешкоди, так і відкриваючі нові можливості. Шляхом узагальнення поглядів науковців та практиків встановлено, що штучний інтелект може ефективно допомагати бренд-маркетологами у побудові стратегії брендингу, створенні контенту, розробці креативних концепцій, здійснені аналізу результатів та навіть встановленні зв'язків зі споживачами. Зроблено загальний висновок, що загалом, штучний інтелект може виконувати різноманітні аналітичні, пошукові, творчі завдання, щоб підтримувати ефективну роботу бренду та залучати більше споживачів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Олег Ковальчук, Луцький національний технічний університет

к.е.н., доцент

https://orcid.org/0000-0002-0580-8581

oleh.kovalchuk@lntu.edu.ua

 

Посилання

1. Zozulov, O. V. (2015). Rynkovi formy torhovoi marky, yikh sotsialno-psykholohichna pryroda ta sutnist aktyviv. URL. :
. https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/36984/1/MiR2015_5-6_p52-55.pdf. (accessed April 27, 2023) [in Ukrainian].
2. Kuzomko, V. M., Kuzomko, V. N., & Repnikova, I. P. (2017). Vykorystannia shtuchnoho intelektu u tsyfrovomu marketynhu. Infrastruktura rynku. 2017. (13) S. 112–118. [in Ukrainian]
3. Proskurnina, N. V. (2020). Shtuchnyi intelekt u marketynhovii diialnosti. Zovnishnia torhivlia: ekonomika, finansy, pravo. 2020. № 4, S. 129–140. [in Ukrainian]
4. Romat, Ye. (2016). Systema brend-marketynhovykh komunikatsii. Tovary i rynky, (1), 16-25. [in Ukrainian].
5. Stebliuk N.F., & Kopeikina Ye.V. (2019.) Tekhnolohii shtuchnoho intelektu v marketynhu. Pryazovskyi ekonomichnyi visnyk. 3(14), S. 462–466. [in Ukrainian].
6. Stvorennia brendu (brendynh). Brendynhovoe ahentstvo Koloro. URL. : https://koloro.ua/ua/sozdanie-brenda.html. (accessed April 27, 2023) [in Ukrainian].
7. Khrupovych, S. Ye., & Borysova, T. M. (2021). Vykorystannia shtuchnoho intelektu pry marketynhovomu analizi nestrukturovanykh danykh. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii, 5(1), 17-26. [in Ukrainian].
8. Aaker, D. (2020). Winning against a dominant brand. Journal of Brand Strategy, 9(2), 103–112.
9. David F. D'Alessandro (2003) Brand Warfare: 10 Rules for Building the Killer Brand. McGraw Hill. 240 p.
10. Fox, S. (2018). Domesticating artificial intelligence: Expanding human self-expression through applications of artificial intelligence in prosumption. Journal of Consumer Culture, 18(1), 169-183.
11. Roetzer P. (2017) Cognitive Content Marketing: The Path to a More (Artificially) Intelligent Future. URL:
https://contentmarketinginstitute.com/articles/cognitive-content-marketing-ai/ (accessed April 27, 2023).
Опубліковано
2023-05-23
Як цитувати
Олег Ковальчук. (2023). СКЛАДОВІ БРЕНДИНГУ ТА ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ЇХ РЕАЛІЗАЦІЇ . Економічний форум, 1(2), 25-29. https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2023-2-4
Розділ
МАРКЕТИНГ