ОСОБЛИВОСТІ БІЗНЕС-АДМІНІСТРУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ СТАНОВЛЕННЯ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ

  • Кісь Галина Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу
Ключові слова: бізнес-адміністрування, підприємство, цифрова економіка, реінжиніринг бізнес-процесів

Анотація

У статті досліджено особливості та найважливіші напрями трансформації бізнес-адміністрування підприємства в умовах становлення цифрової економіки. Розкрито тенденції розвитку цифрової економіки та її вплив на бізнес-адміністрування на підприємствах; констатовано необхідність застосування в практиці діяльності підприємства клієнтоорієнтованого підходу, враховуючи розвиток цифрової економіки та трансформаційні процеси в бізнес-адмініструванні; визначено інструменти реалізації клієнтоорієнтованого підходу та поведінкового маркетингу у бізнес-адмініструванні підприємства; визначено роль та місце концепції безперервного вдосконалення діяльності у системі бізнес-адміністрування сучасного підприємства; проаналізовано доцільність та особливості використання реінжинірингу бізнес-процесів у системі бізнес-адміністрування як дієвого методу виходу з кризових ситуацій; здійснено декомпозицію процедури реінжинірингу підприємства на окремі послідовні етапи та під етапи; визначено тенденції змін управління людськими ресурсами як напрямку бізнес-адміністрування підприємства та напрямів використання цифрових та соціальних каналів для залучення персоналу до процесів цифровізації та формування нової цифрової організаційної культури. Розроблено рекомендації щодо ефективної побудови системи бізнес-адміністрування підприємства в умовах становлення цифрової економіки. Як основні методи дослідження виступили загальнонаукові методи: аналіз та синтез, наукова абстракція, порівняння та аналогій, метод інформаційного пошуку. Серед найважливіших напрямів трансформації бізнес-адміністрування підприємства під впливом цифровізації економіки виділено клієнтоорієнтованість, створення та розвиток платформ для взаємодії з партнерами через формування екосистем у бізнес-середовищі, поведінковий маркетинг, побудову системи безперервних покращень та розвитку, нові підходи залучення та розвитку співробітників на основі цифрової культури. Найважливішими напрямами цифрової трансформації, що зачіпають процеси бізнес-адміністрування, є клієнтоцентричність, системи управління ціннісними пропозиціями, впровадження інноваційної культури всередині компанії тощо.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Кісь Галина, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

к.е.н., доцент

https://orcid.org/0000-0003-1009-7021

galyakiss@gmail.com

Посилання

1. Kis H. R. Тhe use of information technology industry 4.0 «internet of things» in e-commerce. Naukovyj visnyk Ivano-Frankivskogo nacionalnogo texnichnogo universytetu nafty i gazu. Seriya Ekonomika ta upravlinnya v naftovij i gazovij promyslovosti. 2020. № 2 (22). pp. 81-86. https://doi.org/10.31471/2409-0948-2020-2(22)-81-86
2. Industry 4.0. Challenges and Solutions for the Digital Transformation and Use of Exponential Technologies. Deloitte. 2020. Available at: https://www2.deloitte.com/ ch/en/pages/manufacturing/articles/manufacturing-study-industry-4.html#
3. Unpacking E-Commerce: Business Models, Trends and Policies. Paris: OECD Publishing. 2019.
4. Osterwalder A., Pigneur Y. Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers. 1st ed. John Wiley and sons. 2010. 288 p.
5. Alfred D. Chandler Jr., Fritz Redlich. Recent Developments in American Business Administration and their Conceptualization. Business History Review. 1961. Vol. 35, Issue 1. Spring. pp. 1-27. https://doi.org/10.2307/3111631
6. Williamson E. O. Transaction cost economics and business administration, Scandinavian Journal of Management. 2005. Vol. 21, Issue 1. pp. 19-40, https://doi.org/10.1016/j.scaman.2005.02.002.
7. Kis S., Malynovska G., Petrenko V., Yatsiuk O. Matriх of Personality Intelligent Characteristics as an Instrument for its Development Management. Proceedings of the 6th International Conference on Strategies, Models and Technologies of Economic Systems Management (SMTESM 2019), in series: Advances in Economics, Business and Management Research. 2019. Vol. 95. https://doi.org/10.2991/smtesm-19.2019.64
8. Hatem Gh., Liuty M., Kis S., Yatsiuk O. Modelling of Socially Responsible Pareto-Effective Stakeholders Interaction Formation under the Mass Media Influence. Proceedings of the 2019 7th Conference on Modeling, Development and Strategic Management of Economic System (MDSMES 2019), in series: Advances in Economics, Business and Management Research. 2019. Vol. 99. https://doi.org/10.2991/mdsmes-19.2019.3
9. Al-Shammari M., Farooq M. O., Masri H. (Eds.). Islamic Business Administration: Concepts and Strategies. Bloomsbury Publishing. 2020.
10. Özer G., Savaş O. A new challenge for business administration in the new millennium: Confrontational competition. In First International Joint Symposium on Business. 2000. Vol. 77. p. 87.
11. Siriginidi S. R. Enterprise resource planning in reengineering business. Business Process Management Journal. 2000.
12. Alfnes E. Enterprise reengineering–a strategic framework and methodology. Fakultet for ingeniørvitenskap og teknologi. 2005.
13. Schniederjans M. J., Kim G. C. Implementing enterprise resource planning systems with total quality control and business process reengineering: survey results. International Journal of operations & production management. 2003.
14. Bahramnejad P., Sharafi S. M., Nabiollahi A. A method for business process reengineering based on enterprise ontology. arXiv preprint arXiv:1503.07713. 2015.
15. Kis S., Mosora L., Mosora Yu., Yatsiuk O., Malynovska G., Pobihun S. Personnel Сertification as a Necessary Condition for Enterprise’ Staff Development. Management Systems in Production Engineering. 2020, Vol. 28. Issue 2. pp. 121-126. https://doi.org/10.2478/mspe-2020-0018.
Опубліковано
2022-10-01
Як цитувати
Кісь Галина. (2022). ОСОБЛИВОСТІ БІЗНЕС-АДМІНІСТРУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ СТАНОВЛЕННЯ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ . Економічний форум, 1(3), 54-61. https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2022-3-7
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ