МАРКЕТИНГОВА КОМУНІКАЦІЙНА ПОЛІТИКА ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУНКУРЕНТНИХ ПОЗИЦІЙ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ІРРАЦІОНАЛЬНОЇ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ

  • Олег Кузьмак Луцький національний технічний університет
Ключові слова: глобалізація, інтеграція, сталий розвиток, маркетингові технології, конкурентоспроможність, ірраціональна поведінка, ефективність, менеджмент, бренд

Анотація

У статті узагальнюються питання щодо ключових завдань сучасних власників бізнесу, зокрема, забезпечення конкурентних позицій на ринку та сталого розвитку підприємств в умовах невизначеності розвитку економічних відносин, спричинених пандемією, а також частої ірраціональної поведінки споживачів. Основною мстою дослідження є розробка теоретичних аспектів та практичних рекомендацій щодо врахування ірраціональної поведінки споживачів, значення та специфіки застосування сучасних маркетингових технологій, їх впливу на комерційну діяльність підприємств та зміцнення конкурентних позицій на внутрішньому та світовому ринках. Систематизація літературних джерел свідчить про дискусійність та певні розбіжності у розумінні та трактуванні сутності маркетингових технологій, систематизації факторів, що впливають на їх впровадження в діяльність підприємств, поведінку бізнесу в умовах ірраціонального споживчого вибору та формування конкурентної стратегії управління підприємством із застосуванням маркетингових технологій. Актуальність вирішення поставленої проблеми полягає у тому, що ефективне використання маркетингових технологій, які б враховували різноманітні чинники зовнішнього середовища та специфіку факторів ірраціональної поведінки споживачів, має стати одним із інструментів забезпечення передумов конкурентних переваг суб’єкта господарювання, зміцнення іміджу шляхом удосконалення управління відносинами з підприємством та взаємодія з існуючими та потенційними клієнтами, залучення та утримання споживачів, розвиток діалогу та відносин з клієнтами. У статті доведено важливість застосування сучасних маркетингових технологій у діяльності підприємств в контексті ірраціональної поведінки споживачів в умовах глобальної конкуренції. Досліджено зміст, специфіку, особливості формування маркетингових технологій. Обгрунтовано мсту та напрями застосування маркетингових технологій та їх вплив на конкурентоспроможність і сталий розвиток вітчизняних підприємств. Дослідження зводиться до висновків, що використання сучасних маркетингових технологій дозволяє підприємствам удосконалити управління маркетинговою діяльністю, збільшити конкурентні переваги, забезпечити сталий розвиток і більш високий конкурентний статус на ринку, підвищити свій імідж. Побудова рекламної кампанії повинна враховувати емоційну вигоду для споживача і не повинна повністю базуватися, виключно, на принципах раціональності, оскільки 100% раціонального споживача не існує, його поведінка містить багато упереджень і протиріч, які призводять до неузгодженості в різних емоціях, контекстах і часових рамках.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Олег Кузьмак, Луцький національний технічний університет

Кузьмак Олег, д.е.н., професор Луцький національний технічний університет

https://orcid.org/0000-0002-1950-8416 

Посилання

Biedenbach M., & Marell H. (2009). Integrated marketing communicationsin the Australian and New Zealand wine industry, International Journal of Advertising, Vol. 20, No. 2, pp. 239-262. [in English]. DOI: https://doi.org/10.1080/02650487.2001.11104889

Boyett, Joseph H., & Boyett, Jimmie T. (2004). The Guru Guide to Marketing. A Concise Guide to the Best Ideas from Today's. Published by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, [in English].

Gordeeva, T.F. (2015). Transfonnatsiya tekhnolohiy mizhnarodnoho marketynhu za suchasnykh trendiv hlobal'nykh rynkiv.

[Transformation of international marketing technologies in the current trends of global markets]. Hlohal'ni ta natsional'ni problemy ekonomiky - Global and National Economic Problems, 8, 30-34 Retrieved from: http://global-

national.in.ua/archive/8-2015/07.pdf (accessed 20 December 2022). [in Ukrainian].

Zavodny Pospisil, Jan. (2010). Irrationality in consumer behavior and its influence over the advertising messages peception. URL: https://www.researchgate.net/publication/233424780 (accessed 14 October 2022). [in English].

Kotier, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2019). Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit, Management for Professional, pp. 139-156. [in English]. DOI: https://doi.org/10.1007/978-981-10-7724-1_10

Kotier, P. (2006). 10 smertnykh hrikhiv marketynhu: Oznaky i metody vyrishennya. [10 Deadly Sins of Marketing: Signs and Solutions]. Kyiv. VD "Kyyevo Mohylyans'ka akademiya”. [in Ukrainian],

Kahneman, D. & Tversky, A. (1979). Prospect Theory: An Analysis of Decision under Risk. Econometrica, Vol. 47. pp. 263-292. [in English], DOI: https://doi.org/10.2307/1914185

Novikova, M.M. (2018). Marketynhovi doslidzhennya staloho rozvytku v umovakh hlobal'nykh vyklykiv: monohrafiya [Marketing research of sustainable development in the context of global challenges]. Kharkiv, nats. un-t mis'k. hosp-va im. O. M. Beketova. Kharkiv : Vydavnytstvo “Tochka”. 240p. [In Ukrainian].

Neuland, E., & Hough, J. (1999). Globalisation of the world economy: The need for global strategies and mindsets for South African management. Paper delivered at the EBM Conference Port Elizabeth, [in English].

Redding, S. (1999) Dynamic comparative advantage and the welfare effects of trade. Oxford Economic Papers, 51(1), 15-39. [in English]. DOI: https://doi.org/10.1093/oep/51.1.15

Rezul'taty doslidzhennya rynku CRM v Ukrayini. (2018). [Results of CRM market research in Ukraine]. Retrieved from: https://www.bitrix24.ua/crmresearch2018/?fbclid=IwAR3 AI VDCspeodvoutgA d38vCifZaUYObPIqOtzNsRRpgrla4iOV661 RslM (accessed 10 October 2022). [In Ukrainian].

The Ultimate List of CRM Statistics for 2022. Retrieved from: https://fmdstack.com/crm-statistics/ (accessed 12 October 2022). [in English],

Fastenau (01.11.2019). The Irrational Consumer: What it means for behavioral economics, Retrieved from: https://blog.crobox.com/article/the-rational-consumer-debunked (accessed 26 August 2022). [in English].

Tsygankova, T., & Ishchenko, A. (2017). Marketynhovi tekhnolohiyi formuvannya konkurentospromozhnosti eksportu kompaniy. [Marketing technologies for the formation of export competitiveness of companies]. Mizhnarodna ekonomichna polityka - International Economic Policy, 1 (26), 7-27. [in Ukrainian].

Shaleva O.I. (2014). Elektronna komertsiya: navch. posib. [Electronic commerce: education, manual] Kyiv.: Center for Educational Literature, 216 c. [in Ukrainian].

Опубліковано
2022-12-14
Як цитувати
Кузьмак, О. (2022). МАРКЕТИНГОВА КОМУНІКАЦІЙНА ПОЛІТИКА ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУНКУРЕНТНИХ ПОЗИЦІЙ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ІРРАЦІОНАЛЬНОЇ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ. Економічний форум, 1(4), 74-82. https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2022-4-9
Розділ
МАРКЕТИНГ