МАРКЕТИНГОВІ ТРИГЕРИ ЕФЕКТИВНОГО КОМАНДОТВОРЕННЯ ЯК ЧИННИКИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ

  • Оксана Полінкевич Луцький національний технічний університет
  • Олена Кузьмак Луцький національний технічний університет
Ключові слова: маркетингові тригери, якість освіти, командотворення, сторітеллінг, Модель Дрекслера-Сіббета

Анотація

Освіта є тією сферою діяльності, яка формує та закладає уміння із предметної галузі знань, психологічні та соціальні основи спілкування та сприяє саморозвитку і самовираженню особистостей. Основною метою дослідження є визначення маркетингових тригерів командотворення при забезпеченні якості освіти за внутрішніми та зовнішніми характеристиками якості. Систематизація літературних джерел та підходів до вирішення цієї проблеми показала, що питання маркетингових тригерів як інструменту ефективного командотворення та якості освіти є актуальним. Актуальність вирішення даної наукової проблеми полягає в тому, що командна робота принесе кращі результати щодо забезпечення якості освіти, ніж поодинокі прагнення окремих осіб. Дослідження проблеми здійснено в такій логічній послідовності: спочатку проаналізовано основні проблеми забезпечення якості освіти, маркетингові тригери згруповано за двома групами чинників (зовнішні та внутрішні), потім окреслено ознаки команди, побудовано модель Дрекслера-Сіббета, запропоновано маркетингові тригери командотворення при забезпеченні якості освіти. Методологічним інструментарієм дослідження слугували такі підходи та методи: системний підхід, логічне узагальнення та порівняння - до групування маркетингових тригерів командотворення щодо забезпечення якості освіти, методи аналізу й синтезу - до оцінювання характеристик якості освіти. Об’єктом дослідження обрано маркетингові тригери забезпечення якості освіти, а предметом - якість освіти. У статті встановлено, що командотворення є основним інструментом, який сприятиме якості освіти. Сам процес командотворення має відбуватися за 7 стадіями, основними з яких є орієнтація, набуття довіри, конкретизації цілі, зобов’язання, розподіл ролей, висока продуктивність, перезавантаження. Ці стадії передбачені моделлю Дрекслера-Сіббета. Методологія командотворення за моделлю передбачає відповідь на кожній стадії на одне із запитань: Що я тут роблю?, Хто ти?, А що ми робимо?, Як ми це робимо?, Хто, як, що, коли?, Навіщо продовжувати? На кожній із них залежно від відповідей потенційного члена команди формується довіра, цілі та спільні перспективи, згода у діях, чіткість рішень, зрозумілість процесів, зростає дисциплінованість, синергія, неочікувана інтерактивність, спільне проведення часу. Проте у випадку браку відповіді на запитання у члена команди або вагань і невизначеності може виникнути обережність, складнощі у спілкуванні, удавання, недовіра, апатія, скепсис, нездорова конкуренція, розгубленість, небезпека, супротив, мовчання, опір, недостатня зацікавленість, поверхневе мислення, конфлікти, порушення термінів, нерівність, уникання своїх зобов’язань, заздрості, дисгармонія, втома та напруга, виснаження, нудьга та занепад. На кожній із стадій існують маркетингові тригері та слова-тригери, завдяки яким можна стимулювати до командотворення, чим підвищиться якість освіти. Відомо, що при командній роботі виникає ефект синергії, який сприяє досягненню вищих результатів, ніж поодинокі результати. Основними тригерами є: страх і небезпека, стадний інстинкт, індивідуальність, жадібність, взаємна подяка, довіра, обмеженість, однозначність, дефіцит, обмеження у часі, лояльність, страх, сторітеллінг, новини, порівняння цін, гарантії, значимість. Словами-тригерами є: безкоштовно, негайно, тільки сьогодні, новина, секрет, відкрийте, збільште, ексклюзивно, тому що, тільки. Результати дослідження можуть бути корисними в плані розробки методики підвищення якості освіти маркетинговим інструментарієм.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Оксана Полінкевич, Луцький національний технічний університет

Полінкевич Оксана, д.е.н., професор Луцький національний технічний університет

https://orcid.org/0000-0001-6924-7296

Олена Кузьмак, Луцький національний технічний університет

Кузьмак Олена, д.е.н., професор Луцький національний технічний університет

https://orcid.org/0000-0003-0394-0981 

Посилання

Sihaicva, L.Ye. (2016). Suchasni pidkhody do yakosti osvity: tcorctychnyi aspekt [Modern approaches to the quality of education: theoretical aspect]. Profesiina osvita: metodolohiia, teoriia ta tekhnolohii - Professional education: methodology, theory and technologies, 4, 213-226 [in Ukrainian],

Alokhina, H.M. (2014). Yakist osvity u konteksti suchasnykh transformatsii vyshchoi osvity [Quality of education in the

context of modern transformations of higher education]. URL:

(https://www.rcscarchgatc.nct/publication/336406700 Akist osviti u konteksti sucasnih transformacji visoi osviti (accessed: 27.10.2022) [in Ukrainian].

Lokshyna, O. (2018). Zabczpcchcnnia yakosti vyshchoi osvity v umovakh ycvropcizatsii Ukrainy [Ensuring the quality of higher education in the conditions of the Europeanization of Ukraine]. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka (seriia: pedahohichni nauky) - Continuing professional education: theoiy and practice (series: pedagogical sciences), 3-4 (56-57), 127-132 [in Ukrainian], DOI: https://doi.org/10.28925/1609-8595.2018.3-4.127132

Higher Education in Ukraine: Agenda for Reforms. KAS Policy Paper / Nikolaicv Ye. (Ed.). Kyiv: Konrad-AdcnaucrStiftung Ukraine Office, 2017. 60 p. [in Ukrainian],

Sim stadii komandotvorennia za modclliu Drckslcra-Sibcta [Seven stages of team building according to the Drcxlcr-Sibct

model], URL: http://humantimc.com.ua/blog/7-stadiy-komandotvorcnnya-za-modcllyu-drckslcra-sibcta (accessed :

01.2022) [in Ukrainian],

Polinkcvych, O. (2017). Porównawcze aspekty polityki innowacyjnej w gospodarce USA i Ukrainy w światłe transformacji szkolnictwa wyższego. KELM, 3(19), wrzesień, 166-173 [in Poland].

Polinkcvych, O. (2018). Development of enterprise in innovation university. KELM, 3 (23), 137-148 [in English].

Polinkcvych, O. (2018). Role of the service sector in the innovation development of Poland and Ukraine. Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej szkoły wyższej w Bydgoszczy, 11,337-357 [in English],

Polinkcvych, O., Khovrak, I., Trynchuk, V., Klapkiv, Y. & Volyncts, 1. (2021). Business Risk Management in Times of Crises and Pandemics. Montenegrin Journal of Economics, 17 (3), 117-128. DOl: 10.14254/1800-5845/2021.17-3.8 [in English] DOI: https://doi.org/10.14254/1800-5845/2021.17-3.8

Polinkcvych, O. (2021). The Concept of Sustainable Business Development in Ukraine. Studies in a changing business environment. Vilnius: Lictuvos ckonomikos dcstytojq asociacija, 79-85 [in English]

Polinkcvych, O. & Kovalska, L. (2018). Factors of innovative development of service sector enterprises in Poland and Ukraine. The economy of Bulgaria and the European Union in the global word management, marketing and entrepreneurship, corporate control and business development in Bulgaria and in the EU : Collective Monographs of Scientific /(rticlcs. Sofia, 103-116 [in English],

Polinkcvych, O., Glonti, V., Baranova, V., Levchenko, V. & Ycrmoshcnko, A. (2021). Change of business models of Ukrainian insurance companies in the conditions of COV1D-19. Insurance Markets and Companies, 12(1), 83-98. doi: 10.21511/ins. 12( 1 ).2021.08 [in English] DOI: https://doi.org/10.21511/ins.12(1).2021.08

Khovrak, 1., Polinkcvych, O. & Trynchuk, V. (2021). Management of financial institutions on the basis of corporate social responsibility as a driver of sustainable development. Conference Proceedings VIII International Scientific Conference Determinants of Regional Development, n. 2, p. 246-264, doi: https://doi.org/10.14595/CP/02/015 [in English],

Polinkcvych, O., Voichuk, M. & Pavlikha, N. (2022). Quality management of the education in higher education institutions of Ukraine on the principles of business socially responsibility. National Interest Academic Journal, Vol. 2, 7, 142-148 [in English].

Shcho take tryhery v marketynhu [What arc triggers in marketing]. URL: https://kcbcta.agcncy/article/chto_takoc_triggcr_v_markctingc (accessed: 29.07.2019) [in Ukrainian]

Shcho take tryhery v marketynhu i yak yikh vykorystovuvaty [What arc triggers in marketing and how to use them]. URL:

https://para.school/blog/markcting/chto-takoc-triggcru-v-markctingc-i-kak-ih-ispolzovat (accessed: 04.03.2021) [in Ukrainian]

Опубліковано
2022-12-14
Як цитувати
Полінкевич, О., & Кузьмак, О. (2022). МАРКЕТИНГОВІ ТРИГЕРИ ЕФЕКТИВНОГО КОМАНДОТВОРЕННЯ ЯК ЧИННИКИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ. Економічний форум, 1(4), 83-89. https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2022-4-10
Розділ
МАРКЕТИНГ