ВПЛИВ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ТРАНСФОРМАЦІЮ РИНКУ ПРАЦІ ТА РЕКРУТИНГУ

  • Гаврилюк Олег Європейський університет
  • Божидарнік Тарас Луцький національний технічний університет
Ключові слова: диджиталізація, емпатія, рекрутинг, роботизація, покоління Z, цифрові технології

Анотація

У статті розкрито вплив впровадження нових інноваційно-інформаційних технологій на трансформацію як самого ринку праці, так і методів/інструментів забезпечення його функціонування. Ідентифіковано останні тренди динаміки ринку праці та рекрутингу, зокрема, роботизацію з використанням штучного інтелекту, галузеву трансформацію, поширення дистанційної праці та необхідність практикування емпатії з урахуванням вікової ментальності поколінь. Показано, що цифрова трансформація рекрутингу акумулювала велику кількість цифрових інструментів, аргументовано положення, згідно якого використання архаїчних методів (паперові носії, очна співбесіда) стало неможливим в умовах онлайн. Засвідчено, що запорукою ефективної диджиталізації рекрутингу виступає застосування новітніх технологій на кшталт штучного інтелекту, доданої реальності та віртуальної реальності тощо. З’ясовано вплив міленіалів і особливо покоління Z на трансформацію та зникнення значимих для попереднього покоління індустрій. Аргументоно тезу, згідно якої роботодавцям необхідно усвідомлювати гендерні прояви емпатії і відповідним чином адаптувати підходи з метою мінімізації ризику втрати найкращих талантів, що прагнуть обійняти робочі місця, які кореспондують їхнім цінностям.

Наголошено, що особливу актуальність представляє урахування ментальності нової генерації ‒ покоління Z, ‒ яке вже активним чином впливає на модифікацію стратегій високотехнологічних фірм, тренди розвитку сфери дозвілля та інших важливих сфер життєдіяльності. Конкретизовано ряд головних пріоритетів покоління Z: подорожі, спілкування, нові відкриття та емоції, вільне переміщення між країнами, виконання завдань з будь-якої точки світу, сфери діяльності з можливістю вибору тривалості робочого дня та місцезнаходження; ключову їхню компетентність складає знаходження та уміле застосування необхідної інформації.

Результати дослідження можуть бути враховані при розробці стратегії поствоєнного розвитку України.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Гаврилюк Олег, Європейський університет

д.е.н., професор

https://orcid.org/0000-0001-6819-9296

oleg10090@gmai.com

Божидарнік Тарас, Луцький національний технічний університет

д.е.н., професор

https://orcid.org/0000-0002-0365-6027

btv@lntu.edu.ua

 

Посилання

1. Is the American strip club dying out? BBC News 5 July 2019. URL: https://www.bbc.com/news/world-us-canada-48667681
2. State of Workplace Empathy Executive Summary. Businesssolver, 2018. 39 p. (accessed 21 October 2022).
3. Elimination of jobs, and layoffs. Sample Clauses. URL: https://www.lawinsider.com/clause/elimination-of-jobs-and-layoffs (accessed 20 October 2022
4. North American cos order 44,100 robots worth $2.4 bn: A3. 10/02/2023. URL: https://infotechlead.com/devices/north-american-cos-order-44100-robots-worth-2-4-bn-a3-76821
5. Kiersz A., Hoff M. The 30 best high-paying jobs of the future. Apr. 9, 2021. URL: https://www.businessinsider.com/best-jobs-future-growth-2019-3 (accessed 17 October 2022).
6. 15 High-Paying Jobs That Are in Demand for the Future. URL: https://www.themuse.com/advice/high-paying-jobs-in-demand-for-future (accessed 20 October 2022).
7. Hoff M. Looking for a new career? Here are 30 high-paying, fast growing jobs that are set to boom over the next decade. Sep 9, 2022. URL: https://www.businessinsider.com/best-jobs-future-growth-high-paying-careers-2021-9 (accessed 19 October 2022).
8. The Future of Jobs Report 2020. Geneva: World Economic Forum. October 2020. P.36.
9. A 9-Step Guide to Candidate Communication. URL: https://harver.com/blog/candidate-communication/ (accessed 17 October 2022).
Опубліковано
2023-03-27
Як цитувати
Гаврилюк Олег, & Божидарнік Тарас. (2023). ВПЛИВ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ТРАНСФОРМАЦІЮ РИНКУ ПРАЦІ ТА РЕКРУТИНГУ. Економічний форум, 1(1), 27-30. https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2023-1-4
Розділ
МАРКЕТИНГ