ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ В ОРГАНІЗАЦІЙНІЙ ПОВЕДІНЦІ МЕНЕДЖЕРІВ

  • Вавдіюк Наталія Луцький національний технічний університет
  • Галущак Валентина Луцький національний технічний університет
  • Абрамова Ірина Луцький національний технічний університет
  • Стрижеус Людмила Луцький національний технічний університет
Ключові слова: eмоційний інтелект, рівні управління, методи управління, лідерство, організаційна поведінка.

Анотація

Емоційний інтелект є здатністю керівника розуміти власні емоції та емоції інших, а також те, як такі емоції можуть впливати на їх мотивацію та організаційну поведінку. Емоційний інтелект важливий у лідерстві, в організаційній поведінці лідера. Емоційний інтелект покращує самосвідомість, підвищує відповідальність, сприяє спілкуванню та формування довіри в команді, допомагаючи лідерам сприймати свої емоції більш позитивно, що дозволяє їм ефективніше вирішувати проблеми та приймати рішення управління організацією.

Проведена оцінка рівня емоційного інтелекту менеджерів в організації за методикою п’яти компетентностей Д. Гоулмана за рівнями управління протягом січня-лютого 2023 року. Проведено оцінку самозвітів емоційного інтелекту менеджерів в орагнізації за рівнями управління.  Загальна вибірка становила 30 осіб: з них 22 особи чоловічої статі ( 73%) та 8 осіб жіночої статі (27%). Встановлено, що керівники вищого рівня управління мають високі значення рівня емоційного інтелекту – 17,086, середнього – 16,86, нижчого – 16,56. Сформовано та доведено гіпотезу: зі зростанням емоційного інтелекту менеджерів вищого рівня управління зростатиме і емоційний інтелект менеджерів нижчих рівнів управління і навпаки. Зв’язок між кількістю керівників на кожному рівні управління і рівнями їх емоційного інтелекту дуже високий: зі зниженням емоційного інтелекту менеджерів вищого рівня управління знижуватиметься і емоційний інтелект менеджерів нижчих рівнів управління. Статистична значимість гіпотези перевірена за коефіцієнтом детермінації і критеріями Фішера, Стюдента.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Вавдіюк Наталія, Луцький національний технічний університет

д.е.н., професор

https://orcid.org/0000-0001-9100-3722

n.vavdiyuk@lntu.edu.ua

Галущак Валентина, Луцький національний технічний університет

к.е.н., доцент

http://orcid.org/0000-0003-1113-7400

galushchak.valentina@lntu.edu.ua

Абрамова Ірина, Луцький національний технічний університет

к.е.н., доцент

https://orcid.org/0000-0002-1241-052

i.abramova@lntu.edu.ua

Стрижеус Людмила, Луцький національний технічний університет

к.е.н., доцент

https://orcid.org/0000-0002-1007-8798

l.stryzheus@lntu.edu.ua

Посилання

1. Goleman, D., Sutherland, S. (1996) Emotional intelligence: Why it can matter more than IQ. Nature; 34.
2. Wechsler, D. 4th ed.( 1958) Baltimore, MD, US: Williams & Wilkins Co. The Measurement and Appraisal of Adult Intelligence; pp. 3–23. ix, 297.
3. Salovey P, Mayer J, Caruso D. (2004) Emotional intelligence: Theory, findings, and implications. Psychol Inq. 197–215.
4. Langhorn, S. (2004). How emotional intelligence can improve management performance. International Journal of Contemporary Hospitality Management. 16. 220-230. 10.1108/09596110410537379.
5. Lyons, J.B., Schneider, T. R. (2005)The influence of emotional intelligence on performance. Pers Individ Dif. 693-703.
6. Gorgi H.A., Ahmadi A., Shabaninejad H., Tahmasbi A., Baratimarnani A., Mehralian G. (2015) The impact of emotional intelligence on managers' performance: Evidence from hospitals located in Tehran. J Educ Health Promot. Aug 6;4:63. doi: 10.4103/2277-9531.162383.
7. Hayashi, A, Ewert, A. (2006) Outdoor leaders′ emotional intelligence and transformational leadership. Journal of Experiential Education, v28. n3. p. 222-242.
8. Boyatzis, R. E., Goleman, D. (2007). Emotional and Social Competency Inventory. Boston, MA: The Hay Group.
9. Goleman, D. (2020). Emotional intelligence. Bloomsbury Publishing.
Опубліковано
2023-05-23
Як цитувати
Вавдіюк Наталія, Галущак Валентина, Абрамова Ірина, & Стрижеус Людмила. (2023). ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ В ОРГАНІЗАЦІЙНІЙ ПОВЕДІНЦІ МЕНЕДЖЕРІВ. Економічний форум, 1(2), 30-37. https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2023-2-5
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ