ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ В ОРГАНІЗАЦІЙНІЙ ПОВЕДІНЦІ МЕНЕДЖЕРІВ
Анотація
Емоційний інтелект є здатністю керівника розуміти власні емоції та емоції інших, а також те, як такі емоції можуть впливати на їх мотивацію та організаційну поведінку. Емоційний інтелект важливий у лідерстві, в організаційній поведінці лідера. Емоційний інтелект покращує самосвідомість, підвищує відповідальність, сприяє спілкуванню та формування довіри в команді, допомагаючи лідерам сприймати свої емоції більш позитивно, що дозволяє їм ефективніше вирішувати проблеми та приймати рішення управління організацією.
Проведена оцінка рівня емоційного інтелекту менеджерів в організації за методикою п’яти компетентностей Д. Гоулмана за рівнями управління протягом січня-лютого 2023 року. Проведено оцінку самозвітів емоційного інтелекту менеджерів в орагнізації за рівнями управління. Загальна вибірка становила 30 осіб: з них 22 особи чоловічої статі ( 73%) та 8 осіб жіночої статі (27%). Встановлено, що керівники вищого рівня управління мають високі значення рівня емоційного інтелекту – 17,086, середнього – 16,86, нижчого – 16,56. Сформовано та доведено гіпотезу: зі зростанням емоційного інтелекту менеджерів вищого рівня управління зростатиме і емоційний інтелект менеджерів нижчих рівнів управління і навпаки. Зв’язок між кількістю керівників на кожному рівні управління і рівнями їх емоційного інтелекту дуже високий: зі зниженням емоційного інтелекту менеджерів вищого рівня управління знижуватиметься і емоційний інтелект менеджерів нижчих рівнів управління. Статистична значимість гіпотези перевірена за коефіцієнтом детермінації і критеріями Фішера, Стюдента.
Завантаження
Посилання
2. Wechsler, D. 4th ed.( 1958) Baltimore, MD, US: Williams & Wilkins Co. The Measurement and Appraisal of Adult Intelligence; pp. 3–23. ix, 297.
3. Salovey P, Mayer J, Caruso D. (2004) Emotional intelligence: Theory, findings, and implications. Psychol Inq. 197–215.
4. Langhorn, S. (2004). How emotional intelligence can improve management performance. International Journal of Contemporary Hospitality Management. 16. 220-230. 10.1108/09596110410537379.
5. Lyons, J.B., Schneider, T. R. (2005)The influence of emotional intelligence on performance. Pers Individ Dif. 693-703.
6. Gorgi H.A., Ahmadi A., Shabaninejad H., Tahmasbi A., Baratimarnani A., Mehralian G. (2015) The impact of emotional intelligence on managers' performance: Evidence from hospitals located in Tehran. J Educ Health Promot. Aug 6;4:63. doi: 10.4103/2277-9531.162383.
7. Hayashi, A, Ewert, A. (2006) Outdoor leaders′ emotional intelligence and transformational leadership. Journal of Experiential Education, v28. n3. p. 222-242.
8. Boyatzis, R. E., Goleman, D. (2007). Emotional and Social Competency Inventory. Boston, MA: The Hay Group.
9. Goleman, D. (2020). Emotional intelligence. Bloomsbury Publishing.
Авторське право (c) 2023 Вавдіюк Наталія, Галущак Валентина, Абрамова Ірина, Стрижеус Людмила
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.