ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНІ ТА МАРКЕТИНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ

  • Полінкевич Оксана Луцький національний технічний університет
Ключові слова: маркетингові технології, інформаційно-комунікативні технології, підприємництво, торгівля, інноваційна діяльність, управління, логістика

Анотація

Процеси сталого розвитку в Україні забезпечуються тим, що економіка є відкритою для зовнішнього світу. Відповідно розширюються можливості щодо використання інформаційно-комунікативних та маркетингових технологій у інноваційній діяльності підприємств. Основною метою дослідження є визначення інформаційно-комунікативних та маркетингових технологій інноваційної діяльності підприємств. Систематизація літературних джерел та підходів до вирішення цієї проблеми показала, що питання інформаційно-комунікативних та маркетингових технологій інноваційної діяльності підприємств є мало досліджуваними та розглядалися як окремі елементи, а не в єдиному синтезі. Актуальність вирішення даної наукової проблеми полягає в тому, що використання інформаційно-комунікативних та маркетингових технологій у діяльності підприємств спроможне до підвищення інноваційної активності підприємств. Дослідження проблеми здійснено в такій логічній послідовності: спочатку проаналізовано фактори, які сприяють розвитку інформаційно-комунікативних та маркетингових технологій, потім окреслено напрями використання інформаційно-комунікативних технологій у виробництві, управлінні та логістиці, визначено маркетингові інноваційні технології. Методологічним інструментарієм дослідження слугували такі підходи та методи: системний підхід, логічне узагальнення та порівняння – до групування маркетингових інноваційних технологій, методи аналізу й синтезу – до оцінювання напрямів використання інформаційно-комунікативних технологій у виробництві, управлінні та логістиці. Об’єктом дослідження обрано інформаційно-комунікативних та маркетингових технологій, а предметом – інноваційну діяльність підприємств. У статті встановлено, що напрямами використання інформаційно-комунікативних технологій у виробництві, управлінні та логістиці є: пошук і аналізування технологічних нововведень, аналіз новизни окремої визначеної інновації, пріоритет проєктної діяльності при реалізації інновацій, пошук потенційних бізнес-партнерів, конкурентна розвідка, становлення аудиторії споживачів і просування інновацій, визначення інформаційно-освітнього середовища для розвитку інтелектуальної складової інноваційного потенціалу. Основними маркетинговими інноваційними технологіями є: InDoor TV, X3D video, JustTouch, Ground FXt, Free Format Projection, «Video-in-Print». Встановлено, що використання інформаційно-комунікативних та маркетингових технологій інноваційної діяльності підприємств має переваги: зростання ефективності при пошуці та аналізі ідей зі створення нової продукції та послуг; пришвидшена реакція підприємства на зміну умов інноваційної діяльності; інновації можуть бути реалізовані на найнижчому рівні управління; забезпечення синергетичного ефекту через безперервний потік нових ідей та наявність бізнес-партнерів; зменшення витрат часу персоналу через підвищення їхньої професійності; незалежність від географічного розташування, через що у команду з реалізації інноваційного проєкту можна включати партнерів із різних місць; використання переваг електронної торгівлі; моделювання результатів інноваційної діяльності з використанням штучного інтелекту та нейронних сіток. Разом з тим, всебічне застосування інформаційно-комунікаційних та маркетингових технологій інноваційної діяльності підприємств має обмеження, зокрема: розвиток інноваційної інфраструктури потребує значних фінансових ресурсів та висококваліфікованого персоналу, що ускладнюється війною в Україні та пандеміями і кризами; кібератаки вимагають підвищення рівня інформаційної безпеки на підприємстві; неготовність менеджменту підприємства впроваджувати інновації на нижчих рівнях; обмеженість у використанні штучним інтелектом через брак фахівців. Результати дослідження можуть бути корисними в плані розробки методики підвищення інноваційної діяльності підприємств.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Полінкевич Оксана, Луцький національний технічний університет

д.е.н., професор

https://orcid.org/0000-0001-6924-7296

Kravomp@gmail.com

 

Посилання

1. Bihnyak , O . V. (2008). Dilova etyka sub'yektiv pidpryyemnytstva. [Business ethics of business] Aktualʹni problemy derzhavy i prava, (38), 273-278.
2. Borysova L . (2012). Etyka i kulʹtura dilovoho spilkuvannya.[ Ethics and culture of business communication.] Osvita doroslykh: teoriya, dosvid, perspektyvy, (5), 90-95.
3. Krasnova , N . P. (2012). Etychni pidkhody u sferi dilovykh vidnosyn. [Ethical approaches in the field of business relations.] Visnyk Luhansʹkoho natsionalʹnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Pedahohichni nauky, (22 (8)), 29-40.
4. Sabadash V . V., Davydenko, I. V., & Babiy, T. V. (2017). Konkurentsiya za resursy y ekonomichni konflikty u hlobalʹnomu biznes-seredovyshchi: ruynivni syly, bezpeka, instytutsiyno-resursnyy kontsept rehulyuvannya. [Competition for resources and economic conflicts in the global business environment: destructive forces, security, institutional-resource concept of regulation.] Mekhanizm rehulyuvannya ekonomiky, (4), 128-147
5. Sivchuk I . P. (2011). Minimizatsiya nehatyvnykh naslidkiv konfliktiv na pidpryyemstvakh [Minimization of the negative consequences of conflicts at enterprises]. Halytsʹkyy ekonomichnyy visnyk, (1(30)), 98-102.
6. Sorokivsʹka O . A. (2015). Doslidzhennya prychyn vynyknennya ta pozytyvnykh funktsiy konfliktnykh sytuatsiy na pidpryyemstvakh maloho biznesu [Study of the causes and positive functions of conflict situations in small business enterprises.]. Stratehiya innovatsiynoho rozvytku ekonomiky: biznes, nauka, osvita: Pratsi VII Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi (29 veresnya – 2 zhovtnya - 2015 r.). Za redaktsiyeyu Savchenko O.I. – Kharkiv.: NTU «KHPI», 172-174
Опубліковано
2023-09-02
Як цитувати
Полінкевич Оксана. (2023). ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНІ ТА МАРКЕТИНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ . Економічний форум, 1(3), 56-67. https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2023-3-7
Розділ
МАРКЕТИНГ