ВПЛИВ ПОВЕДІНКОВОГО ПІДШТОВХУВАННЯ (НАДЖИНГУ) НА КУЛЬТУРУ СПОЖИВАННЯ ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ

  • Маркович Ірина Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Ключові слова: підштовхування, поведінкова економіка, споживання, тваринництво

Анотація

У цій статті розглянуто важливу тему впливу культури споживання на навколишнє середовище та можливості скорочення проявів негативних ефектів виробництва їжі на клімат та ресурси. Досліджено статистичні дані, що підтверджують зростання обсягів викидів парникових газів у результаті виробництва продуктів тваринного походження.

Здійснено обґрунтування важливості кардинальних змін у технологіях тваринництва та моделях харчування, які сприятимуть зменшенню викидів та здійснення негативного впливу на довкілля. Зокрема, у статті розглянуто можливості поведінкової економіки у формуванні звичок споживання «еко-продуктів» та наголошено на важливості змін у поведінці домогосподарств.

Спеціальна увага приділена впливу інформаційних повідомлень на вибір споживача у ресторанних меню, які спрямовані на стимулювання споживачів ухвалювати «еко-рішення» та вибирати страви рослинного походження. Дослідження вказує на потенціал зміни споживчих звичок через інформаційні повідомлення та підштовхування до певних дій. Наприклад, описується, що учасники, які переглядали меню з такими «підштовхуючими» повідомленнями, частіше обирали вегетаріанські страви, порівняно з тими, хто переглядав меню без них. Деякі з повідомлень, такі як «маленькі зміни, великий вплив» та «приєднання до руху», майже подвоїли кількість вегетаріанських страв, які були замовлені, і стимулювали більше їх вживати навіть у майбутньому.

Дослідження підтверджує, наскільки суттєво можна стимулювати зміну споживчих звичок та прийняття раціональних рішень, використовуючи просте та акцентоване інформування. Поведінкові підштовхування (наджинг) може допомогти формувати нові звички та спонукати людей до зміни поведінки в контексті споживання, що має важливе значення для збереження навколишнього середовища для майбутніх поколінь і сталого розвитку.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Маркович Ірина, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя

Посилання

1. Blondin S. (2022) Changes to Menu Messaging Can Increase Sales of Climate-friendly Food
2. Blondin, S., S. Attwood, D. Vennard, and V. Mayneris (2022) “Environmental Messages Promote Plant-Based Food Choices: An Online Restaurant Menu Study” Working Paper. Washington, DC: World Resources Institute. Available online at https://doi.org/10.46830/wriwp.20.00137
3. IPCC (2022), Chapter 7: Agriculture, Forestry and Other Land Uses (AFOLU), Working Group III
4. Ivanova D., Stadler K., Steen-Olsen K. , Wood R., Vita G. , Tukker A. , Hertwich E.G. (2016) Environmental impact assessment of household consumption J. Ind. Ecol., 20, pp. 526-536
5. Kahneman, D., & Tversky, A. (1979). Prospect Theory: An Analysis of Decision under Risk. Econometrica, 47(2), 263–291. https://doi.org/10.2307/1914185
6. Kahneman, Daniel. (2011). Thinking, Fast and Slow . London: Penguin Books
7. Madrian, Brigitte C., and Dennis F. Shea. (2001) “The Power of Suggestion: Inertia in 401(k) Participation
8. OECD/FAO (2022), OECD-FAO Agricultural Outlook 2022-2031, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/f1b0b29c-en
9. OECD-FAO Agricultural Outlook (Edition 2021) https://data.oecd.org/agroutput/meat-consumption.htm
10. Thaler, R. H., & Sunstein, C. R. (2009). Nudge: Improving decisions about health, wealth, and happiness
11. Xu, X., P. Sharma, S. Shu, T.-S. Lin, P. Ciais, F.N. Tubiello, P. Smith, N. Campbell, and A.K. Jain. (2021) “Global Greenhouse Gas Emissions from Animal-Based Foods Are Twice Those of Plant-Based Foods.” Nature Food 2 (September): 1–9. https://doi.org/10.1038/s43016-021-00358-x
Опубліковано
2024-01-21
Як цитувати
Маркович Ірина. (2024). ВПЛИВ ПОВЕДІНКОВОГО ПІДШТОВХУВАННЯ (НАДЖИНГУ) НА КУЛЬТУРУ СПОЖИВАННЯ ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ. Економічний форум, 1(4), 32-37. https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2023-4-4
Розділ
ЕКОНОМІКА