DIGITAL-ТЕХНОЛОГІЇ У СУЧАСНОМУ ТУРИСТИЧНОМУ БІЗНЕСІ: ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

  • Тищук Інна Волинський національний університет імені Лесі Українки
  • Ільїна Ольга Волинський національний університет імені Лесі Українки
Ключові слова: digital-технології, туризм, blockchain, amadeus, worldspan, galileo, sabre.

Анотація

У сучасному світі цифрові технології відіграють важливу роль у розвитку та трансформації туристичного бізнесу. Вплив цифрових технологій на маркетинг та просування туристичних послуг, а саме: створення веб-сайтів, мобільних додатків, використання соціальних медіа, використання штучного інтелекту та смарт-технологій у готелях, дозволяє туристичним компаніям залучати більше клієнтів та забезпечувати персоналізовані пропозиції.

Статтю присвячено аналізу впливу цифрових інновацій на туристичний бізнес у сучасному світі, дослідженню сучасних тенденцій та важливих аспектів використання цифрових рішень. Обґрунтовано основні аспекти розвитку цифрових технологій у сфері туризму, потенційні перспективи, а також розробку систем онлайн-бронювання для підтримки клієнтів та впровадження віртуальної реальності у туристичних екскурсіях, що роблять подорожі більш зручними та цікавими. Визначено вплив цифрових інновацій на покращення якості обслуговування туристів та удосконалення управління туристичними підприємствами. Проаналізовано переваги та виклики, пов’язані із введенням цифрових технологій у галузь туризму, що визначають основні напрямки розвитку туристичного сектора. Запропоновано можливості для поліпшення якості обслуговування та розвитку туристичного бізнесу в майбутньому. Означено, що вплив цифрових технологій на аналіз даних та ухвалення рішень у туристичному бізнесі, великий обсяг інформації, який генерують цифрові канали, дозволяють компаніям вдосконалювати стратегії та прогнозувати попит. Доведено, що на сьогодні важливість адаптація туристичних компаній до цифрового середовища є перспективною, що в свою чергу сприятиме підвищенню ефективності та конкурентоспроможності туристичного бізнесу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Тищук Інна, Волинський національний університет імені Лесі Українки
Ільїна Ольга, Волинський національний університет імені Лесі Українки

Посилання

1. Gaponenko G., Shulga N. (2020). Modern trends and prospects of the introduction of information technologies in the tourism industry of Ukraine. Bulletin of V.N. Karazin Kharkiv National University. Series International relations. Economy. Local studies. Tourism». Vol. 11. P. 102-111 [in Ukrainian].
2. Gaponenko G. (2019). Prospects of using blockchain technology in the tourism industry. Bulletin of V.N. Karazin Kharkiv National University. Series «International Relations. Economics. Country Studies. Tourism». Vol. 10. P. 196 [in Ukrainian].
3. Tyschuk I. (2023). Use of Artificial Intelligence for Content Moderation in Web Applications. Proceedings of the Conference «State, Achievements, and Prospects of Information Systems and Technologies». Odesa. April 21-22. P. 100-105 [in Ukrainian].
4. Ilyina, O. V., Boyar, L. P. (2018). Mobilnyi dodatok «Lutsk city guide»: obgruntuvannia ta perspektyvy vykorystannia v turystychnii diialnosti [Mobile application «Lutsk city guide»: rationale and prospects for use in tourist activities]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia Heohrafichni nauky − Scientific Bulletin of Kherson State University. Series. Geographical sciences. Vol. 8. P. 251−255 [in Ukrainian].
5. Ilyina, O. V., Tkachuk, T. V. (2019). Mobilni dodatky yak skladova Internet-tekhnolohii u turystychnii diialnosti Ukrainy y svitu [Mobile applications as a component of Internet technologies in tourism activities of Ukraine and the world]. Determinants of Innovation and Investment Development of Multi-Branch Entrepreneurship, Tourism and Hospitality Industry : Collective monograph / V. Yatsenko, S Pasieka, O. Yatsenko and others: [Ed. by Doctor of Economic Sciences, Prof. Yatsenko V. M.]. Nuremberg: Verlag SWG imex GmbH, Germany. P. 353–362 [in Ukrainian].
6. Kuchai O. (2021). Internet technologies and international tourism business. Bulletin of Kyiv National Linguistic University. Series: Economics. Vol.. 26. P. 44–56.
7. Kozhuhivska R. B., Nepochatenko V. O. Digital technologies as a basis for the development of tourism in Ukraine. Economy and the state. 2020. No. 7. P. 93–98. DOI: 10.32702/2306-6806.2020.7.93 [in Ukrainian].
8. Kuchai, O. (2021). Internet-tekhnolohii ta mizhnarodnyi turystychnyi biznes [Internet technologies and international tourism business]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho linhvistychnoho universytetu. Seriia. Istoriia, ekonomika, filosofiia − Bulletin of the Kyiv National Linguistic University. Series. History, economy, philosophy. 26. P. 44−56 [in Ukrainian].
9. Morokhovich V. S., Kashka M. Yu., Talapa S. Yu. Technological drivers of the development of the tourist services market. Bulletin of Lviv University. Economic sciences. 2021. Issue 65. P. 53–59 [in Ukrainian].
10. Letunovska N. E. (2020). Marketing in tourism: textbook / N. E. Letunovska, O. V. Lyulov. Sumy: Sumy State University. 270 p [in Ukrainian].
11. Opytuvannia shchodo podorozhei Ukrainoiu pid chas viiny [Survey on travel to Ukraine during the war] (2023) URL: https://surl.li/lauzx?fbclid=IwAR2MYMm2lJLUkwIxWJ8lH9T4u7rVt_nWYWM0uOUsmvaMn2WrlWClIjWNVt8 (accessed: August 20, 2023) [in Ukrainian].
12. Proiekt «Ukraina 2030E – kraina z rozvynutoiu tsyfrovoiu ekonomikoiu». Ukrainskyi Instytut Maibutnoho [The project «Ukraine 2030E - a country with a developed digital economy» (2023). Ukrainian Institute of the Future] (2023). URL: https:/ /strategy.uifuture.org/krainazrozvinutoyucifrovoyu ekonomikoyu.html (accessed: August 18, 2023) [in Ukrainian].
13. Riabov, I. B., Shevkoplias, I. M. (2020). Osoblyvosti ta suchasni tendentsii zastosuvannia systemy digital-marketynhu na pidpryiemstvi [Peculiarities and modern trends of using the digital marketing system at the enterprise]. Efektyvna ekonomika − Efficient economy. 12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/12_2020/95.pdf (accessed: August 14, 2023) [in Ukrainian].
14. Jinjoyan V.V., Teslenko T.V., Horb K.M. Innovative technologies in tourism and hospitality: a study guide. Kyiv: Karavela Publishing House, 2022. 340 p [in Ukrainian].
15. Tsyfrova ekonomika [Digital economy]. (2023). https://voxukraine.org/tsyfrova-ekonomika-ukrayiny-osnovni-faktory-rozvytku (accessed: August 18, 2023 [in Ukrainian].
16. Cherep, A. V., Voronkova, V. H., Andriukaitene, R., Nykytenko, V. A. (2020). Kontseptsiia kreatyvnykh tsyfrovykh tekhnolohii u turystychnoyu biznesi v umovakh tsyfrovizatsii [The concept of creative digital technologies in the tourism business in conditions of digitalization]. Filosofiia ekonomiky i upravlinnia − Philosophy of economics and management. 5 (82). С. 196−209. DOI: https://doi.org/10.26661/hst-2020-5-82-15 (accessed: August 18, 2023) [in Ukrainian].
17. Amadeus.com. Amadeus – The leading provider of travel technology solutions. (2023) URL: https://amadeus.com/en (аccessed: 2 June 2023).
18. Galileo.com. Galileo – The most trusted name in travel. (2023). URL: https://www.galileo.com/ (accessed: 20 June 2023).
19. Kopanaki, E., Stroumpoulis, A., Oikonomou, M. (2021). The impact of blockchain technology on food waste management in the hospitality industry (2021). Entrenova-enterprise Research Innovation. 2021. 7 (1). P. 428−437.
20. Narayanan, A., Bonneau, J., Felten, E., Miller, A., Goldfeder, S., Clark, J. (2016). Bitcoin and Cryptocurrency Technologies Introduction to the Book. Princeton, NJ: Princeton University Press. 336 p.
21. Sabre.com. Sabre – An innovative technology company (2023). URL: https://www.sabre.com/ (accessed: 20 June 2023).
22. We are social 2023: social networks, internet and e-commerce trends (2023). URL: https://elit-web.ua/ua/blog/we-are-social-2023. (accessed: 18 June 2023) [in Ukrainian].
23. Worldspan.com. Worldspan – The travel technology leader (2023). URL: https://www.worldspan.com/ (accessed: 27 June 2023).
Опубліковано
2024-01-21
Як цитувати
Тищук Інна, & Ільїна Ольга. (2024). DIGITAL-ТЕХНОЛОГІЇ У СУЧАСНОМУ ТУРИСТИЧНОМУ БІЗНЕСІ: ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ТА ПЕРСПЕКТИВИ. Економічний форум, 1(4), 38-49. https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2023-4-5
Розділ
ЕКОНОМІКА