ЗАПАСИ В ІНТЕГРОВАНОМУ ЛАНЦЮЗІ ПОСТАЧАННЯ

  • Ліпич Любов Луцький національний технічний університет
  • Хілуха Оксана Луцький національний технічний університет
  • Кушнір Мирослава Луцький національний технічний університет
Ключові слова: інтеграція діяльності у сфері маркетингу і логістики. обслуговування клієнтів, модифікацію процесів у ланцюзі постачання, інтегрована система управління запасами

Анотація

Мета статті - розробка інтегрованої системи управління  запасами, в системі ланцюгів постачання, яка  забезпечить ритмічність  виробничого   процесу та конкурентні  переваги . Встановлено, що процес управління вимагає інтеграції діяльності підприємств у сфері маркетингу і логістики. В логістиці і в маркетингу клієнт і рівень його задоволеності відіграють ключову роль Це вимагає прийняття інтегрованих управлінських рішень, які дозволять оптимізувати процеси в існуючому ланцюзі постачання і підвищити рівень обслуговування клієнтів. Наявність потрібного продукту в потрібний час, у потрібній кількості, без втрат чи збитків для клієнта -  основний принцип логістичних систем, що підкреслює важливість обслуговування клієнтів. Запізнення з визначенням поточних і потенційних потреб клієнтів негативно впливає на процес планування обсягів і частоти постачання окремих товарів. Це  призводить до погіршення обслуговування клієнтів і надмірного нагромадження запасів. Доведено, що для реалізації ефективної політики обслуговування клієнтів необхідне виконання таких умов: створення циклів зворотного зв'язку та багатоканального ланцюга постачання; формування пропозиції варіантів самообслуговування; забезпечення персоналізації; розширення можливостей клієнтів за допомогою штучного інтелекту (ШІ; забезпечення проактивності. Обґрунтовано, що модифікацію процесів у ланцюзі постачання,слід розглядати як невід'ємний елемент стратегії окремих суб'єктів цього ланцюга. Менеджмент вимагає співпраці між окремими суб'єктами, включеними в даний ланцюг постачання. Синергія  можлива, якщо індивідуальні потреби кожного учасника ланцюга постачання   взаємопов’язані та спрямовані на максимізацію переваг усіх суб’єктів. Співпраця між підприємствами в ланцюзі постачання вимагає інвестицій у ІТ-технології для ідентифікації потоку інформації,  підвищення можливості гнучкого реагування. Досягнення безперервності та гнучкості потоку  у ланцюзі постачання вимагає: ліквідації проміжних пунктів зберігання і постачання безпосередньо на виробничу лінію; розташування постачальників поблизу підприємства, що виробляє кінцеву продукцію;  високої частоти постачання; покращення потоку інформації, що супроводжує потік продуктів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Ліпич Любов, Луцький національний технічний університет

д. е. н., професор,

кафедра підприємництва, торгівлі та логістики,

https://orcid.org/0000-0002-9059-7271

 

Хілуха Оксана, Луцький національний технічний університет

к. е. н., доцент,

кафедра економіки,

https://orcid.org/ 0000-0002-1228-7171,

oksаnа.hіluhа@vnu.еdu.uа

 

Кушнір Мирослава, Луцький національний технічний університет

Мета статті - розробка інтегрованої системи управління  запасами, в системі ланцюгів постачання, яка  забезпечить ритмічність  виробничого   процесу та конкурентні  переваги . Встановлено, що процес управління вимагає інтеграції діяльності підприємств у сфері маркетингу і логістики. В логістиці і в маркетингу клієнт і рівень його задоволеності відіграють ключову роль Це вимагає прийняття інтегрованих управлінських рішень, які дозволять оптимізувати процеси в існуючому ланцюзі постачання і підвищити рівень обслуговування клієнтів. Наявність потрібного продукту в потрібний час, у потрібній кількості, без втрат чи збитків для клієнта -  основний принцип логістичних систем, що підкреслює важливість обслуговування клієнтів. Запізнення з визначенням поточних і потенційних потреб клієнтів негативно впливає на процес планування обсягів і частоти постачання окремих товарів. Це  призводить до погіршення обслуговування клієнтів і надмірного нагромадження запасів. Доведено, що для реалізації ефективної політики обслуговування клієнтів необхідне виконання таких умов: створення циклів зворотного зв'язку та багатоканального ланцюга постачання; формування пропозиції варіантів самообслуговування; забезпечення персоналізації; розширення можливостей клієнтів за допомогою штучного інтелекту (ШІ; забезпечення проактивності. Обґрунтовано, що модифікацію процесів у ланцюзі постачання,слід розглядати як невід'ємний елемент стратегії окремих суб'єктів цього ланцюга. Менеджмент вимагає співпраці між окремими суб'єктами, включеними в даний ланцюг постачання. Синергія  можлива, якщо індивідуальні потреби кожного учасника ланцюга постачання   взаємопов’язані та спрямовані на максимізацію переваг усіх суб’єктів. Співпраця між підприємствами в ланцюзі постачання вимагає інвестицій у ІТ-технології для ідентифікації потоку інформації,  підвищення можливості гнучкого реагування. Досягнення безперервності та гнучкості потоку  у ланцюзі постачання вимагає: ліквідації проміжних пунктів зберігання і постачання безпосередньо на виробничу лінію; розташування постачальників поблизу підприємства, що виробляє кінцеву продукцію;  високої частоти постачання; покращення потоку інформації, що супроводжує потік продуктів.

Посилання

1.Ghudzenko, N.M. and Ghybalo, Ju.V. (2016). Production inventories as an object of accounting and their classification. Materialy I Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii molodykh naukovtsiv [Proceedings of the First All Ukrainian Scientific Conference of Young Scientists], National Agrarian University. Vinnytsia. Ukraine. Р. 28-31. ). [In Ukrainian].
2.Ghadzevych, O. I. and Shmatkovsjka, T.A. (2016). Accounting and analytical support of production stocks at agricultural enterprises.Ekonomika i suspiljstvo. Р.344-388. [In Ukrainian].
3.Lypych. Liubov. (2023). Tsyfrova biznes-stratehiia pidpryiemstva ta yii skladovi. [Digital business strategy of the enterprise and other components.] Ekonomichnyi forum. No 2. S. 106 -113. DOI: https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559 -2023-2-14. [In Ukrainian].
4.Porter M.E., Kramer M.R. (2011) The Big Idea: Creating Shared Value. Harvard Business Review. 89.Р. 2-17.
5.Hammer Th. (2022)/Value Innovation by Creating Blue Oceans. Library Journal. Vol.9/ No.2/ February 11. DOI: 10.4236/oalib.1108379.
6.Md. Rasidul I slam, Md. Estiak Ibne Monjur, Tawhid Akon.(2023). Supply Chain Management and Logistics: How Important Interconnection Is for Business Success. Open Journal of Business and Management Vol.11 No.5. DOI: 10.4236/ojbm.2023.1151396.
7. Krykavskyi Ye.V., Yakymyshyn L.Ia.(2018). Komplimentarnist stratehii marketynhu ta lohistyky v lantsiuhu postavok tovariv povsiakdennoho popytu.[ Complementarity of marketing and logistics strategies in the supply chain of consumer goods] Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii Tom 2.No 1. 2018. P. 21-327. [In Ukrainian].
8.Norman E. R.(2010). Service management. Strategy and leadership in Service Business. Textbook.
9. Coyle J.J., Langley C.J. Jr., Novach R.A., Gibson B.J.(2013). Supply Chain Management. A Logistics Perspective. South Western College Pub. USA.
10.Ficoń K. (2008). Logistyka ekonomiczna, procesy logistyczne. BEL Studio. Warsaw.
11.Vazhlyva rol yakisnoho obsluhovuvannia kliientiv u tsyfrovu epokhu. [The important role of quality customer service in the digital era]. URL: https://marketfinder.thinkwithgoogle.com/intl/uk_ua/article/customer-service-digital-age (Accessed 14 October 2023).
12.Prosser Sh. Small and Mighty: Empowered support teams enable CX success for SMBs. URL: https://www.zendesk.com/blog/the-impact-of-customer-service . (Accessed 14 October 2023).
13.Kaczorowska-Spychalska D. (2012). Rola zapasów w zintegrowanym łańcuchu dostaw. [w:] Zarządzanie logistyczne. K. Kolasińska‐Morawska (red.). Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk. Łódź. Р. 85-95. [In Polend].
14.Shcho take kliientskyi dosvid? Vyznachennia + yak pokrashchyty. [What is customer experience? Definition + how to improve].URL: https://www.zendesk.com/ blog/why-companies-should-invest-in-the-customer-experience . (Accessed 14 October 2023).
15.Lee, H.L., Padmanabhan, V. Whang, S.(2022). Information Distortion in Supply Chain : the Bullwhip Effect. Management Science. Vol 43. No 4.Р. 546-558.
Опубліковано
2024-01-23
Як цитувати
Ліпич Любов, Хілуха Оксана, & Кушнір Мирослава. (2024). ЗАПАСИ В ІНТЕГРОВАНОМУ ЛАНЦЮЗІ ПОСТАЧАННЯ. Економічний форум, 1(4), 62-69. https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2023-4-8
Розділ
МАРКЕТИНГ