ДИДЖИТАЛІЗАЦІЯ БІЗНЕСУ: ТРАНСФОРМАЦІЯ СТРАТЕГІЙ ВЗАЄМОДІЇ З КЛІЄНТАМИ

  • Гаврилюк О.В., д.е.н., професор Університет сучасних знань
Ключові слова: диджиталізація, стратегії бізнесу, онлайн-та офлайн продажі, інновації, споживачі, коронавірус

Анотація

 

Динаміка глобалізації постійно генерує нові проблеми та завдання, що стосуються методів та інструментів принципово якісного функціонування бізнесу, взаємодії з клієнтами в усіх сферах виробництва і надання послуг, створення “розумних” технологій. До глобальних трендів сьогодення належить диджиталізація всіх аспектів життєдіяльності, бурхливе нарощування електронної комерції. Однак традиційна пряма роздрібна торгівля на основі реальної візуалізації бізнесу не втрачає актуальності і також розвивається. Крупні фірми та бренди започаткували нові підходи, в рамках яких практикується симбіоз обох сегментів. Стратегії взаємодії зі споживачами перебувають у постійній модифікації, особливо в залежності від соціально-економічної стабільності та ринкових флуктуацій.

У статті досліджені новітні тенденції, стратегії й наслідки глобальної диджиталізації у контексті феномену «економіка вражень» і нових можливостей забезпечення ефективних взаємин зі споживачами. На конкретних прикладах висвітлені елементи економіки вражень (агротуризм, власноручне приготування їжі у ресторанних закладах), а також купування емоцій з боку заможних верств населення.

Проаналізовано три новітні напрями і механізм функціонування електронної комерції: відкриття традиційних роздрібних магазинів, використання франчайзингу та створення безпілотних автоматизованих супермаркетів без персоналу. Проаналізована модифікація стратегій та їх перспективи в залежності від соціально-економічної стабільності і настроїв споживачів, зокрема, в контексті нинішньої епідемії коронавірусу. Показано, що погіршення ситуації і непевність подальшого перебігу подій закономірно спричинює трансформацію/співвідношення стратегій у бік онлайну.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Gonçalves dos Reis J.C., Melao N., Amorim M. Digital Transformation: A Literature Review and Guidelines for Future Research. Trends and Advances in Information Systems and Technologies, 2018.Volume 2. P.411-421. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-77703-0_41

Agarwal, R., Gao G., DesRoches C., Jha A. Research commentary – the digital transformation of healthcare: current status and the road ahead. Information Systems Research. 2010. № 21(4). P. 796–809. DOI: https://doi.org/10.1287/isre.1100.0327

The Digitization of Healthcare: New Challenges and Opportunities. / Ed.: L. Menvielle, A-F. Audrain-Pontevia, W. Menvielle. Montreal Canada, 2018. 134 p.

Business Information Systems Workshops : BIS 2019. Revised Papers. International Workshops, 2019. Seville, Spain, June 26-28.

Pine J., Gilmore J. The experience economy : work is theatre & every business a stage. Boston : Harvard Business School Press, 1999. 254 p.

Pine J., Gilmore J. The Experience Economy, With a New Preface by the Authors: Competing for Customer Time, Attention, and Money Hardcover. Harvard Business Review Press, 2019. 368 p.

Armstrong S., Esber D., Heller J., Timelin B. Modern marketing: What it is, what it isn’t, and how to do it. March 2020. URL: https://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/modern-marketing-what-it-is-what-it-isnt-and-how-to-do-it

Luxury Lifestyle Management Service. Quintessentially Group. URL: https://www.quintessentially.com/worldwide

Velocity Black. URL: https://www.google.com/search?q=Velocity+Black&oq=Velocity+Black&aqs=chrome..69i57.4801566j0j9&sourceid=chrome&ie=UTF-8

The Bluefish: Homeю URL: https://www.thebluefish.com/

Global retail e-commerce sales 2014-2023ю URL: https://www.statista.com/statistics/379046/worldwide-retail-e-commerce-sales/

E-commerce share of total global retail sales from 2015 to 2023. https://www.statista.com/statistics/534123/e-commerce-share-of-retail-sales-worldwide/

Amazon just opened a new store that sells popular items from its website. URL: https://www.cnbc.com/2018/09/27/amazon-just-opened-its-4-star-store-in-new-york-heres-a-look.html

Chinese Retailer JD.com Turning Its Logistics Network Into Broader Delivery Service // The Wall Street Journal. October 17, 2018

Qiongwei Ye, Ma B. Internet+ and Electronic Business in China: Innovation and Applications. Emerald Publishing Limited, 2017. P 237.

Alibaba’s ‘Tao Cafe’ Takes the eShopping Experience Offline. URL: http://altavia.ua/uk/alibabas-tao-cafe-takes-the-eshopping-experience-offline/

As coronavirus outbreak grinds on, e-commerce operations buckle under increased pressure/ URL: https://digiday.com/marketing/coronavirus-outbreak-grinds-e-commerce-operations-buckle-increased-pressure/

Опубліковано
2020-05-17
Як цитувати
Гаврилюк О.В., д.е.н., професор. (2020). ДИДЖИТАЛІЗАЦІЯ БІЗНЕСУ: ТРАНСФОРМАЦІЯ СТРАТЕГІЙ ВЗАЄМОДІЇ З КЛІЄНТАМИ . Економічний форум, 1(2), 81-86. https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2020-2-10
Розділ
ЕКОНОМІКА І УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ