ФУНКЦІОНАЛЬНІ СФЕРИ РЕКЛАМНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВ

  • Бойко Ольга Луцький національний технічний університет
  • Морохова Валентина Луцький національний технічний університет
Ключові слова: реклама, рекламна діяльність, рекламний менеджмент, функціональні сфери рекламного менеджменту, рекламна стратегія, рекламно-комунікаційний ринок, ефективність рекламної діяльності.

Анотація

В статті досліджено функціональні сфери рекламного менеджменту підприємств та сформовано напрями удосконалення процесу управління рекламною діяльністю. Доведено, що стрімкий розвиток рекламного ринку обумовлює необхідність прогнозування його майбутніх тенденцій та швидкого адаптування до них. Функціональну систему рекламного менеджменту представлено і розглянуто за наступними складовими: рекламне дослідження ринку, розробка стратегії і тактики рекламної діяльності, формування плану рекламної кампанії та організація її проведення, оцінка ефективності рекламного менеджменту. Реклама при цьому має виконати три завдання: привернути увагу потенційних споживачів, викликати позитивне ставлення до підприємства та його товарів, навести переконливі аргументи на користь вибору споживачем саме цих товарів і в цілому забезпечити ефективне функціонування в конкретному сегменті ринку. Аргументовано, що рекламне дослідження ринку є основою розробки плану рекламної кампанії та обґрунтування рекламної стратегії і має включати такі аспекти рекламної комунікації: дослідження споживання і мотивацій споживачів, рейтингові дослідження аудиторії медіаносіїв, вивчення досвіду проведення рекламних кампаній, моніторингові дослідження реклами. Розкрито сутність та етапи формування рекламної стратегії підприємства. Основним завданням медіапланування визначено оптимізацію розміщення рекламних матеріалів. Узагальнено підходи до визначення бюджету на рекламну діяльність та наголошено на пріоритетності аналітичних методів, які враховують причинно-наслідкові зв’язки у рекламній діяльності. Розглянуто особливості комунікативної та економічної ефективності рекламної діяльності та висвітлено головні чинники її успішності. Наголошено на необхідності проведення подальших досліджень з метою вирішення проблем пошуку нових підходів до оптимізації процесу стратегічного планування рекламної діяльності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Бойко Ольга, Луцький національний технічний університет
Морохова Валентина, Луцький національний технічний університет

Посилання

1. Bavina, H. I., Lemish, K. M., & Shvachko, V. A. (2020). Mekhanizm reklamnoho menedzhmentu na pidpryiemstvakh turystychnoi sfery [The mechanism of advertising management at enterprises in the tourism sector]. Electronic scientific and practical journal "Market Infrastructure", 49, pp. 77-82. https://doi.org/10.32843/infrastruct49-15 (accessed 07 June 2022). [in Ukrainian].
2. Balabanova, L. V., & Yuzyk, L. O. (2013). Reklamnyi menedzhment [Advertising management]: a textbook. Kyiv: Center for Educational Literature, 392 p. [in Ukrainian].
3. Voinarenko, S. M. (2015). Reklamna stratehiia v systemi formuvannia marketynhovoi polityky pidpryiemstva [Advertising strategy in the system of forming the company's marketing policy]. Economy: realities of time. Scientific journal, 6 (22), pp. 175-179. Retrieved from http://economics.opu.ua/files/archive/2015/n6.html (accessed 24 June 2022). [in Ukrainian].
4. Hlynskyi, N. Yu., Hirna, O. B., & Moroz, L. A. (2018). Sutnist upravlinnia reklamnoiu diialnistiu na pidpryiemstvi [The essence of managing advertising activities at the enterprise]. Scientific notes of the Lviv University of Business and Law, 8, pp. 38-42. Retrieved from https://nzlubp.org.ua/index.php/journal/article/view/8 (accessed 07 June 2022). [in Ukrainian].
5. Horbik, V. Rynok Internet-reklamy v Ukraini nazdohnav za obsiahom tradytsiinu reklamu [The Internet advertising market in Ukraine has overtaken traditional advertising in terms of volume]. Retrieved from https://dev.ua/news/rynok-internet-reklamy-v-ukraini (accessed 15 June 2022). [in Ukrainian].
6. Oleksenko Yu. O., & Sydorenko, O. V. (2020). Reklamna diialnist pidpryiemstva ta napriamy yii udoskonalennia [Advertising activity of the enterprise and directions for its improvement]. Scientific View: Economics and Management, 2, pp. 147-154. https://doi.org/10.32836/2521-666X/2020-68-26 (accessed 12 July 2022). [in Ukrainian].
7. Radkevych, L. A. (2016). Systematyzatsiia tsilei ta zadach mediaplanuvannia v reklamnomu menedzhmenti [Systematization of goals and objectives of media planning in advertising management]. Black Sea Economic Studies, Vol. 12(2), pp. 26-32. [in Ukrainian].
8. Rudyka, V. (2021). Osoblyvosti reklamnoho menedzhmentu v koksokhimichnii haluzi: aspekty virtualizatsii [Features of advertising management in the coke industry: aspects of virtualization]. Economy and society, vol. 29. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-53 (accessed 15 June 2022). [in Ukrainian].
9. Stupnytskyi, O. I. (2009). Koordynatsiia reklamnoi stratehii zi stratehiiamy inshykh elementiv kompleksiv komunikatsii ta marketynhu (praktyka optymizatsii formuvannia reklamnoho biudzhetu) [Coordination of the advertising strategy with the strategies of other elements of the communication and marketing complexes (practice of optimizing the formation of the advertising budget)]. Theoretical and applied issues of economics, 20, pp. 51-61. [in Ukrainian].
10. Yaloveha, N. I. (2013). Otsinka efektyvnosti reklamnoho menedzhmentu pidpryiemstva [Evaluation of the effectiveness of advertising management of the enterprise]. Bulletin of the Berdyan University of Management and Business: a scientific economic journal, 3(23), pp. 96-99. [in Ukrainian].
11. Yastremska, O. M., & Poklonska, L. S. (2015). Reklamna stratehiia: teoretychni polozhennia ta klasyfikatsiia [Advertising strategy: theoretical provisions and classification]. Development Economics: Scientific Journal, 2(74), pp. 70-78. [in Ukrainian].
Опубліковано
2022-09-29
Як цитувати
Бойко Ольга, & Морохова Валентина. (2022). ФУНКЦІОНАЛЬНІ СФЕРИ РЕКЛАМНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВ . Економічний форум, 1(3), 39-44. https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2022-3-5
Розділ
МАРКЕТИНГ