NETWORK RETAIL: ESSENCE AND PECULIARITIES OF DEVELOPMENT IN THE WARTIME PERIOD

Keywords: retail, chain retail, trade, retail branding, consumer, turnover

Abstract

The article proves that the retail network is in dynamic conditions of the external environment. The role and importance of trade in the development of the economy as a separate type of economic activity is substantiated. The modification of the retail network in the pre-war and war periods is studied. A literature review of the concepts of “retail” and “cross-border retail” is carried out. The literature review has led to the conclusion that the concept of retail is considered as: a separate type of economic activity carried out by various economic entities; an element of trade infrastructure, namely, a trade object that focuses on an individual consumer; the process of selling goods to the final consumer. The author establishes that the main characteristics of retail are the availability of special premises for trading activities and high-quality provision of trade services (trading floor, cash desk, warehouses, etc.), modern trade equipment for retail trade. The research conducted on the concept of “chain retail” has led to the conclusion that it is based on the formation of a network of similar retail outlets united by one owner and a single trade brand. The following criteria of network retail are proposed: a network of similar trade objects; a unified concept of logistics and marketing policy; retail branding. The author's vision of the content of the concept of “network retail” as a network of similar trade objects characterised by a unified approach to the formation of the concept of logistics and marketing policy and positioning themselves in the market space with a clearly defined retail branding to meet the needs of consumers is presented. It is noted that the peculiarities of network retail are: uneven distribution across the territory of the State, the presence of different formats for organising their activities, and the penetration of international retail into the Ukrainian trade market. The most profitable segments of chain retail are identified: car trade, retail trade in non-specialised food stores, retail trade in fuel, retail trade in pharmaceuticals

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Kovalska Liubov, Lutsk National Technical University

D.Sc. (Economics), Professor, Head of  Department of Business and Law,

https://orcid.org/0000-0003-2924-9857

kovalska.lyuba@gmail.com

Andriy Dmytruk, Lutsk National Technical University

graduate student

dm.andriy@gmail.com

References

Список бібліографічного опису:
1. Роздрібний товарообіг України у 2022 році впав на 21,4%. Інформаційне агентство. URL: https://interfax.com.ua/news/economic/900559.html.
2. Український рітейл з поправкою на війну. URL: http://surl.li/ljlhr.
3. Миколайчук І. П., Силкіна Ю. О. Сучасні тренди розвитку мережевого ритейлу в україні. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки. 2019. Вип. 57. URL: http://lute.lviv.ua/fileadmin/www.lac.lviv.ua/data/DOI/2522-1205-2019-57-06.pdf.
4. Апопій В. В. Актуальні проблеми розвитку внутрішньої торгівлі України. Торгівля, комерція, підприємництво : збірник наукових праць: редакц. кол.: Апопій В. В., Куцик П. О., Семак Б. Б. та ін. Львів : Видавництво Львівської комерційної академії, 2015. Вип. 18. С. 5-11.
5. Антонюк Я.М., Шиндировський І.М. Тенденції розвитку ритейлу в Україні. Підприємництво і торгівля. 2019. Вип. 24. С. 22-30.
6. Ільченко Н., Кавун О. Тезаурус сучасної торгівлі України. Вісник КНТЕУ. 2016. Вип. 1. С. 54-70.
7. Сак Т., Грицюк Н. Ринок ритейлу в Україні: тенденції та перспективи розвитку в умовах кризи. Економічний часопис Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки: журнал. Луцьк: Вежа-Друк, 2020. № 2 (22). С. 33-42.
8. Кельман В. Д. Історична генеза формування та трансформації категорії «ритейл» та її концепту «мережевий ритейл». Економіка та держава. 2021. № 4. С. 150–156.
9. Поручинська І. В., Поручинська І. В., Слащук А. М. Сучасні тенденції розвитку мережевого ритейлу: український та світовий досвід. Наукові праці Міжрегіональної академії управління персоналом. Економічні науки. Випуск 2 (69). 2023. URL: http://journals.maup.com.ua/index.php/economics/article/view/2496/2965
10. Антонюк Я. М., Шиндировський І. М. тТенденції розвитку ритейлу в Україні. Підприємництво і торгівля. 2019. Вип. 24. URL: http://journals-lute.lviv.ua/index.php/pidpr-torgi/article/view/26/22.
11. Цурська Б. Зміни формату підприємств ритейлу під впливом факторів макро-маркетингового середовища. Вісник Хмельницького національного університету. № 6. Том 2. 2022. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2023/01/2022-312-62-27.pdf.
12. Демченко А. М. Економічна сутність рітейлу в банківському секторі України та можливості його вдосконалення. Регіональна економіка. №3. 2015. С.101-108. URL: http://www.re.gov.ua/re201503/re201503_101_DemchenkoAM.pdf.
13. Власова Н. О., Колючкова О.В. Роздрібні торговельні мережі: регіональні фактори розвитку : монографія. Харківський державний університет харчування та торгівлі. Х. : АдвАТМ. 2012. 255 с.
14. Лиса С.С. Класифікація форматів та особливості розвитку роздрібної торгівлі України. Електронне наукове видання «Глобальні та національні проблеми економіки». 2017. №15. С. 254-258.
15. Кравець В.І. Напрями ринкових трансформацій місцевих мереж продуктового ритейлу в Україні. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2017. Вип. 24 (2).С. 16-19.
16. Кельман В.Д. Сучасні особливості та моделі адміністрування та управління мережевого ритейлу. Агросвіт. №7-8. 2021. URL: http://www.agrosvit.info/pdf/7-8_2021/18.pdf.
17. Братчик А.Д. Аналіз ринку роздрібної торгівлі: мережевий ритейл України. URL: http://surl.li/lhufq.
18. Власова Н.О., Колючкова О.В. Роздрібні торговельні мережі: регіональні фактори розвитку: монографія. Харківський державний університет харчування та торгівлі. Х.: АдвАТМ, 2012. 255 с.
19. Миколайчук І.П., Силкіна Ю.В. Сучасні тренди розвитку мережевого ритейлу в Україні. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. 2019. Вип. 57. С. 39-46.
20. Терещенко С. І., Гримайло О. В. Інноваційні форми організації роздрібної торгівлі. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Цифрова трансформація та диджитал технології для сталого розвитку всіх галузей сучасної освіти, науки і практики». URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/29872/1/Zbi%C3%B3r_prac_3_2023-281-285.pdf.
21. GT Partners Ukraіne. URL: http://gtpartners.com.ua/.
22. Український рітейл з поправкою на війну. URL: http://surl.li/ljlhr.
23. Топ-10 продуктових мереж України за кількістю магазинів. URL: http://www.worldfood.com.ua.
24. Автомобілі, продукти, товари для дому: які сегменти ритейлу були найприбутковішими у 2022 році. URL: https://thepage.ua/ua/economy/top-10-ritejleriv-ukrayini-iz-pributku-u-2022-roci
Reference:
1. Rozdribnyi tovaroobih Ukrainy u 2022 rotsi vpav na 21,4%. Informatsiine ahentstvo. URL:https://interfax.com.ua/news/economic/900559.html.
2. Ukrainskyi riteil z popravkoiu na viinu. URL: http://surl.li/ljlhr.
3. Mykolaichuk I. P., Sylkina Yu. O. Suchasni trendy rozvytku merezhevoho ryteilu v ukraini. Visnyk Lvivskoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu. Ekonomichni nauky. 2019. Vyp. 57.URL: http://lute.lviv.ua/fileadmin/www.lac.lviv.ua/data/DOI/2522-1205-2019-57-06.pdf.
4. Apopii V. V. Aktualni problemy rozvytku vnutrishnoi torhivli Ukrainy. Torhivlia, komertsiia, pidpryiemnytstvo : zbirnyk naukovykh prats: redakts. kol.: Apopii V.V., Kutsyk P. O., Semak B. B. ta in. Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi komertsiinoi akademii, 2015. Vyp. 18. S. 5-11.
5. Antoniuk Ya.M., Shyndyrovskyi I.M. Tendentsii rozvytku ryteilu v Ukraini. Pidpryiemnytstvo i torhivlia. 2019. Vyp. 24. S. 22-30.
6. Ilchenko N., Kavun O. Tezaurus suchasnoi torhivli Ukrainy. Visnyk KNTEU. 2016. Vyp. 1. S. 54-70.
7. Sak T., Hrytsiuk N. Rynok ryteilu v Ukraini: tendentsii ta perspektyvy rozvytku v umovakh kryzy. Ekonomichnyi chasopys Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky: zhurnal. Lutsk: Vezha-Druk, 2020. № 2 (22). S. 33-42.
8. Kelman V. D. Istorychna heneza formuvannia ta transformatsii katehorii «ryteil» ta yii kontseptu «merezhevyi ryteil». Ekonomika ta derzhava. 2021. № 4. S. 150–156.
9. Poruchynska I. V., Poruchynska I. V., Slashchuk A. M. Suchasni tendentsii rozvytku merezhevoho ryteilu: ukrainskyi ta svitovyi dosvid. Naukovi pratsi Mizhrehionalnoi akademii upravlinnia personalom. Ekonomichni nauky. Vypusk 2 (69). 2023. URL: http://journals.maup.com.ua/index.php/economics/article/view/2496/2965
10. Antoniuk Ya. M., Shyndyrovskyi I. M. tTendentsii rozvytku ryteilu v Ukraini. Pidpryiemnytstvo i torhivlia. 2019. Vyp. 24.URL: http://journals-lute.lviv.ua/index.php/pidpr-torgi/article/view/26/22.
11. Tsurska B. Zminy formatu pidpryiemstv ryteilu pid vplyvom faktoriv makro-marketynhovoho seredovyshcha. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. № 6. Tom 2. 2022.URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2023/01/2022-312-62-27.pdf.
12. Demchenko A. M. Ekonomichna sutnist riteilu v bankivskomu sektori Ukrainy ta mozhlyvosti yoho vdoskonalennia. Rehionalna ekonomika. №3. 2015. S.101-108. URL: http://www.re.gov.ua/re201503/re201503_101_DemchenkoAM.pdf.
13. Vlasova N. O., Koliuchkova O.V. Rozdribni torhovelni merezhi: rehionalni faktory rozvytku : monohrafiia. Kharkivskyi derzhavnyi universytet kharchuvannia ta torhivli. Kh. : AdvATM. 2012. 255 s.
14. Lysa S.S. Klasyfikatsiia formativ ta osoblyvosti rozvytku rozdribnoi torhivli Ukrainy. Elektronne naukove vydannia «Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky». 2017. №15. S. 254-258.
15. Kravets V.I. Napriamy rynkovykh transformatsii mistsevykh merezh produktovoho ryteilu v Ukraini. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. 2017. Vyp. 24 (2).S. 16-19.
16. Kelman V.D. Suchasni osoblyvosti ta modeli administruvannia ta upravlinnia merezhevoho ryteilu. Ahrosvit. №7-8. 2021. .URL: http://www.agrosvit.info/pdf/7-8_2021/18.pdf.
17. Bratchyk A.D. Analiz rynku rozdribnoi torhivli: merezhevyi ryteil Ukrainy. URL: http://surl.li/lhufq.
18. Vlasova N.O., Koliuchkova O.V. Rozdribni torhovelni merezhi: rehionalni faktory rozvytku: monohrafiia. Kharkivskyi derzhavnyi universytet kharchuvannia ta torhivli. Kh.: AdvATM, 2012. 255 s.
19. Mykolaichuk I.P., Sylkina Yu.V. Suchasni trendy rozvytku merezhevoho ryteilu v Ukraini. Visnyk Lvivskoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu. 2019. Vyp. 57. S. 39-46.
20. Tereshchenko S. I., Hrymailo O. V. Innovatsiini formy orhanizatsii rozdribnoi torhivli. Materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Tsyfrova transformatsiia ta dydzhytal tekhnolohii dlia staloho rozvytku vsikh haluzei suchasnoi osvity, nauky i praktyky».URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/29872/1/Zbi%C3%B3r_prac_3_2023-281-285.pdf.
21. GT Partners Ukraіne. URL: http://gtpartners.com.ua/.
22. Ukrainskyi riteil z popravkoiu na viinu.URL: http://surl.li/ljlhr.
23. Top-10 produktovykh merezh Ukrainy za kilkistiu mahazyniv. URL: http://www.worldfood.com.ua.
24. Avtomobili, produkty, tovary dlia domu: yaki sehmenty ryteilu buly naiprybutkovishymy u 2022 rotsi. URL: https://thepage.ua/ua/economy/top-10-ritejleriv-ukrayini-iz-pributku-u-2022-roci
Published
2023-12-12
How to Cite
Kovalska Liubov, & Andriy Dmytruk. (2023). NETWORK RETAIL: ESSENCE AND PECULIARITIES OF DEVELOPMENT IN THE WARTIME PERIOD. Economic Forum, 1(4), 3-9. https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2023-4-1