THE PLACE AND ROLE OF ENTREPRENEURSHIP AS A SOCIAL PHENOMENON IN A MARKET ENVIRONMENT

  • Bitov V., Gorbach L. Volyn Institute name. Lipinski MAUP
Keywords: entrepreneurship. entrepreneur, market economy, profit, funds, resources, business risk, business, management

Abstract

The publication examines the role and significance of entrepreneurship for the current state of the Ukrainian economy, which enables business entities to form independent, initiative activities in the production of goods and provision of services in order to profit.

The article deals with the development of the theory of entrepreneurship, as well as the main motives of entrepreneurial activity.  This publication highlights the main areas of entrepreneurial activity, which involves making innovations using own funds, as well as autonomy in decision making and risk. Considered also depending on the content of the activities of the business. Some mechanisms are proposed concerning the possibility of effective development of entrepreneurship, as an extremely important component of market development.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Закон України «Про підприємництво» //Галицькі контракти.- 1998.№8.- с.129-159.

Загальна економіка: Підручник / За ред. І.Ф.Радіонової – К.- Подільський, 2002.

Бойчик І. М., Харів П. С., Хопчпн М. І., Піча Ю. В. Економіка підприємства - К.: "Каравела"; Львів: "Новий світ - 2000", 2001. - 298 с.

Грузинов В. П., Грибов В. Д. Экономика предприятия: Учебное пособие. – М.: Финансы и статистика, 1998.

Економіка підприємства: Підручник / За заг. ред. С. Ф. Покропивного – Вид 2-ге. – К.: КНЕУ, 2000.

Економіка підприємства. Збірник практичних задачі і конкретних ситуацій: Навч. Посібник. / За ред. С. Ф. Покропивного. – К.: КНЕУ, 1999.

Економіка підприємства: Навч. -метод. посібник для самостійного вивчення дисциплін / О. Г. Швиданенко та інші – К.: КНЕУ, 2000.

Економіка підприємства: Структурно-логічний навч. посібник/ За ред. С. Ф. Покропивного. - К.: КНЕУ, 2001. - 457 с.

Мадзігон В.В. Теорія попиту і пропозиції в підприємницькій діяльності в реаліях ринкової економіки на товари і послуги. // Молодь і ринок. – 2011. – №2(73). – С. 41 – 46.

Мадзігон В.М. Підприємництво: причини виникнення і форми існування, підготовка мол оді до підприємницької діяльності// Актуальні проблеми економіки. – 2010. – №7(109). – С. 3 – 12.

Я.О. Орищак М.І. Стебло Основи економіки. м. Тернопіль, 1998р. С – 110.

Published
2019-12-16
How to Cite
Bitov V., Gorbach L. (2019). THE PLACE AND ROLE OF ENTREPRENEURSHIP AS A SOCIAL PHENOMENON IN A MARKET ENVIRONMENT. Economic Forum, 1(3), 14-19. https://doi.org/10.36910/6765-2308-8559-2019-3-3
Section
ECONOMICS AND MANAGEMENT OF THE NATIONAL ECONOMY