CTRATIC IMPROVEMENTS OF MANAGEMENT BY ENTERPRISES OF NETWORK STRUCTURES: THEORETICAL PLACE AND PRACTICAL MEASUREMENT OF MODERN BUSINESS ENVIRONMENT
Abstract
The complex research of strategic imperatives of management enterprises at network structures in the context of theoretical aspects and adaptation of the practical component is carried out. It is proved that in the mechanism of management of enterprises at network structures key functions of coordination, organization and planning, function of motivation at the institutional level, which solves one of the most difficult problems – increase of productivity level. It is substantiated that the purpose of functioning at network structures is the introduction of positive externalities and providing conditions for their reproduction on an expanded scale. It should be noted that there are three global directions of the marketing strategy enterprises at network structures: segmentation, diversification and internationalization.
Downloads
References
Вівчар О. І. Особливості інноваційного маркетингу в Україні. Вісник Дніпропетровського університету. Науковий журнал. № 10/1. Том 19. Дніпропетровськ, 2011. С. 185–190.
Вівчар О. І., Колесніков А. П. Соціальна безпека. Навчальний посібник. Тернопіль: ФО-П Шпак В. Б., 2015. 146 с.
Гусєва О. Ю. Імперативи стратегічного управління торговельними підприємствами з урахуванням макротрендів бізнесу. Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності. 2015 Випуск 2(12). Том1. с.99-105.
Ліщук В. І. Міжнародна передача технологій як інноваційний фактор економічного зростання. Економічна теорія та економічна історія. ЛДТУ. 2007. №4. С. 32–39.
Питер Р. Диксон. Управление маркетингом. Навчальний посібник. Пер. с англ. – М.:ЗАЩ “Издательство БИНОМ”.1998. 232с.
Стельмащук А. М., Стельмащук Ю. А. Розвиток мережевих економічних систем як сервісний захід зростання масштабів ефективності виробництва інформаційні технології та економічна безпека. Науково-виробничий журнал «Інноваційна економіка». 3-4’2016 [62]. с.222-229
Шервуд Д. Системный подход для совершенствования бизнес-модели: Практика решения бизнеспроблем; Пер. с англ. – М.: Альпина Паблишер, 2016. 341 с.
http: // www/ expert. ua / articles /16/0/2130/.
http: // www. ConsultMarketing. ru.
Copyright (c) 2019 Gevko V.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.